در گفتگو خبرگزاری بسیج با بانوی بسیجی کارآفرین بمی مطرح شد؛
امجد گفت:  سال هشتاد و دو با وقوع زلزله سنگین بم در حالی  ۱۶ سال بیشتر نداشتم فعالیتم شروع شد و طعم شیرین خدمت خالصانه را چشیدم
کد خبر: ۹۵۹۵۳۶۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، ورزش هر زمان و به هر شکلی که انجام بگیرد ضامن سلامتی روان و جسم است و ذهن و روح را جلا می دهد.

فعالیت جهادی از زلزله بم تا راه‌اندازی اشتغال نیازمندان
وقتی ورزش با فعالیت های دیگر توام شود حس خوبی را ایجاد  می‌کند.
با بانویی آشنا شدم که هم ورزشکار بود و هم رزمی‌کار و هم کار آفرین بود.

بانویی جوان و مهربان که برای حل مشکلات مردم تمام تلاش خود را به کار می گرفت تا گره گشا باشد.


باب گفتگو با این بانو مهیا شد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

بانویی متول ۱۳۶۴ و اهل شهرستان بم مژده امجد،  کارشناس الهیات و کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت:  ورزش را از سن هشت سالگی شروع کردم و در حال حاضر ۲۸ سال هست که با ورزش خو گرفته‌ام  در رشته جودو،  ژیمناستیک و دفاع شخصی مربی و داور فدراسیون های رزمی در سه رشته ورزشی هستم و رشته های شنا، صخره نوردی و نجات در ارتفاع را به صورت علاقه ای دنبال می کند.

 

این بانوی فعال بسیجی گفت:افتخار برای من مدال و کسب رتبه برتر نیست،  من به خودم زمانی افتخار می کنم که بتوانم حلال مشکلات باشم.  از جمله افتخاراتی که همیشه در ذهن من ماندگار است و یاد آوری آن روحم را آرام می‌کند حضور داوطلبانه در مواقع ضروری بود از اینکه می توانم گره گشا باشم خدا را شاکرم و این کارها را جز افتخاراتم می دانم.

 

امجد ادامه داد:   سال هشتاد و دو با وقوع زلزله سنگین بم در حالی  ۱۶ سال بیشتر نداشتم فعالیتم شروع شد و طعم شیرین خدمت خالصانه را چشیدم از این رو همان سال در هلال احمر ثبت‌نام و فعالیت های خودم را شروع کردم.

 

این بانوی بسیجی گفت: در زمان زلزله تخصصی نداشتم ولی از  پخش غذا در چادرهای زلزله زدگان تا بازی با بچه هایی که خانواده هایشان آسیب دیده و یا از دست داده بودند فعالیتم را شروع کردم.

 

وی گفت: اینکه می دیدم کار من می توانم ذره ای از آلام سنگین آنان را کم کند و کنارشان باشم لذت می بردم، این کارها برایم آرامش بخش بود و به آن افتخار می کنم این کار جرقه ای شد و من عضو هلال احمر شدم.

 

امجد ادامه داد:  در مسیر زندگیم در سال ۸۹ با بسیج آشنا شدم در حال حاضر عضو بسیج ورزشکاران و در کانون بسیج ورزشکاران فعالیت دارم و آموزش رزمی گردانها را بر عهده دارم.

 

این بانوی ورزشکار گفت:  در این مسیر شکستها زیاد بود ولی باعث دلسردیم نشد هر بار که شکست می خوردم محکمتر جلو می رفتم هدف و آرمان مشخص بود و برای رسیدن به آن باید جنگید هر وقت در کار رضای خداوند در نظر گرفته شود شکست معنا ندارد.

 

مژده امجد ادامه داد:  روزی با خواهر شهید ابراهیم هادی آشنا شدم و کار جهادی من از آن‌زمان کلید خورد سال ۹۴ فعالیت گروه جهادی را شروع کردم و سال ۹۷ گروه جهادی ما رسمیت پیدا کرد.

 

وی گفت:  گروه جهادی چیزی بود که من دنبالش بودم،  مراجعین ما افراد نیازمند بودند ما به جای به اصطلاح ماهی دادن سعی می کردیم ماهی گیری را یادشان دهیم، به همین منظور کار آفرینی را شروع کردیم و سعی داشتم زمینه اشتغال را برایشان فراهم کنیم تا به روال زندگی برگردند.

 

بانوی بسیج ادامه داد: با خانواده  نیازمندی  اشنا شدم مادر خانواده پختن نان را به خوبی انجام می‌داد با کمک خیر یک دستگاه خمیرگیر خریداری کردیم و مادر خانواده شروع به فعالیت کرد و توانست زندگی خود را تا حدی سر و سامان دهد.

 

امجد گفت:  در بازدیدهایی که داشتیم با خانواده ای مواجه شدیم که به خیاطی علاقه داشتند بنابراین تولیدی زدیم و چند نفر را به طور مستقیم و شش نفر را به طور غیر مستقیم مشغول به کار شدند.

این بانوی کارآفرین در پایان گفت:  گاهی اوقات خداوند ادم را مورد آزمایش قرار می دهد که ان‌شالله بتوانیم از این ازمایشات الهی سربلند بیرون بیاییم.

ارسال نظرات