خبرهای داغ:
نشست بصیرتی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه به همت سپاه ثارالله شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۵۶۰۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام حاجیزاده مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در نشست بصیرتی که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ثارالله شیراز برگزار شد، با بیان اینکه آموزش های دستورالعمل سالانه نیاز به به روز رسانی دارد و خودمان هم باید در عمل و در میدان عامل به این دستورت باشیم، اثرگذار نخواهد بود، اظهار داشت: امام راحل(ره) در مورد شهید مطهری می فرمایند شخصی بود که جنبه های مختلف شخصیتی داشت، و هرکجا که احساس مسئولیت می کرد، همانجا حضور داشت و با وجود کمبود امکانات، شدیدا احساس مسئولیت می کرد.
وی با توصیف شرایط آن زمان دانشگاه ها، تصریح کرد: شهید مطهری در کنار ارتباط با نسل جوان در دانشگاه ها، کاری توامان با اخلاص انجام می داد و همین، رمز ماندگاری این شخصیت الهی است.
حجت الاسلام حاجیزاده با با اشاره به تالیفات زیاد شهید مطهری و اینکه به تدریس در دانشگاه کفایت نکرد، افزود: امروز نسبت به این تالیفات مهم غفلت داریم و نیاز است مورد توجه ویژه بخصوص در پایگاه های مقاومت قرار بگیرد.
این استاد دانشگاه با اشاره به نقش شهید مفتح و دیگران پا به پای شهید مطهری در دوران انقلاب، عدم ارتباط گیری با نسل جوان را بزرگ ترین تهدید جامعه امروز دانست و گفت: نسل جوان در معرض خطرات زیادی هستند و شهید مطهری هم با تمام وجود با جوانان در ارتباط بود.
وی، یکی از برنامه های اساسی دشمن، دور کردن جوانان و روشنفکران ما از مبانی اعتقادی و کتب ارزشمند همچون تالیفات شهید مطهری عنوان کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری سه خصوصیت ممتاز را در شهید مطهری بیان می کنند که از ایشان، یک شخصیت ممتاز می سازد که عبارتند از: فهم و شناخت از اسلام ناب؛ هوشمندی و بصیرت وافر در شناسایی جریان های منحرف و آلوده؛ و شجاعت و بی پروایی در برخورد با جریان های منحرف.
مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، شهید مطهری را نماد هفته عقیدتی سیاسی در سپاه دانست و ادامه داد: در مجموعه خدمتی خود، یک فرمانده زمانی موثر است که هم آراسته به اخلاق الهی باشد و هم آگاه به مسئولیت خود؛ اما فرمانده به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و نیاز به نیرو دارد؛ اما نباید در میدان عمل، خلاف اخلاق و دستورات الهی عمل کند.
حجت الاسلام حاجیزاده با بیان اینکه دشمن به دنبال فاسد کردن روح جوانان است، تاکید کرد: آفتی که امروز مجموعه های فرهنگی را تهدید می کند، بحث سطحی نگری است.
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر توجه به خانواده ها در کنار جوانان برای اثربخشی آموزش های فرهنگی و عقیدتی و سیاسی، تصریح کرد: تقویت تفریحات سالم، ورزش و سرگرمی سالم، ترویج اردوهای جهادی، برای استحکام و همراهی خانواده ها در کنار جوانان، از مواردی است که باید در این راه مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به عملیات وعده صادق، ادامه داد: این عملیات در جغرافیای دنیا تحولی ایجاد کرد و نگاه ها را نسبت به سپاه عوض کرد.
حجت الاسلام حاجیزاده کار رسانه ای را در کنار فعالیت های جهادی لازم و ضروری دانست و گفت: سپاه مقتدر با این عظمت اینهمه فداکاری داشته اما نگاه مردم آنگونه که باید باشد، نیست؛ و باید با رسانه ای کردن، حربه دشمن را مبنی بر معرفی سپاه به عنوان سازمان تروریستی را در دید دنیا خنثی کرد.
به گفته وی، تذکر به موقع در همه موارد خیلی ارزشمند است و باید به این وسیله از خود، سازمان و جامعه خود محافظت کنیم.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها