مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل:
معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل گفت: رسالتی که بر دوش معلمین عزیز قرار دارد رسالت سنگینی است چرا که از مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند.
حسینعلی دهباشی در گفتگو با خبرنگار بسیج در زابل با تبریک بزرگداشت هفته معلم بیان کرد: در عظمت منزلت و مقام معلم همین کافی است که بزرگترین معلم جهان بشریت حضرت رسول خاتم (ص) به این ویژگی خود افتخار میکرد و یکی از مهمترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی، نهاد آموزشوپرورش است که مسئولیت پرورش کودکان، نوجوانان، جوانان، انتخاب و انتقال عناصر فرهنگی را به نسل نوخاسته برعهده دارد.
وی هدف اول و اصلی خلقت را رشد و کمال عنوان کرد و افزود: خانواده و مدرسه دو نهاد مکمل هستند که جایگاه ویژهای در زندگی بشر دارند و مدرسه مکمل خانواده است و البته معلم ستون و محور مدرسه است.
وی با اشاره به اهمیت و شأن جایگاه معلمان در جامعه امروز بیش از آنچه هست باید موردتوجه قرار گرفته شود، تصریح کرد: اهمیت جایگاه معلم در جامعه امروز مستلزم توجه جدی است، معلمی شغل بسیار با اهمیتی است چرا که کار تربیت انسان را بر عهده دارد و قابلمقایسه با شغلهای دیگر نیست و هیچچیز بالاتر از تربیت یک انسان نیست که این وظیفه مهم را امروز فرهنگیان عزیز بر عهده دارند.
وی تأکید کرد: رسالتی که بر دوش معلمین عزیز قرار دارد رسالت سنگینی است چرا که پرورش یک انسان از جهت این که یک انسان سالم یک انسان باتقوا یک انسان اهل بصیرت یک انسان مفید و اهل تفکر پرورش یابد و تحویل جامعه شود.
وی به نقش معلم بهعنوان پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: معلم باتوجهبه آن نقشی که در داخل کلاس دارد باید ذهنیت دانشآموزان را به سمتوسویی ببرد که با آموزش و آمادگی دانشآموز جلوی تهاجمهای فرهنگی استکبار جهانی آمریکا جنایتکار و ایادی آن را بگیریم و تأثیرگذار باشد و دانشآموزان پویا و انقلابی را با مدیریت جهادی تحویل جامعه بدهیم
مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل افزود: آنچه در فرایند تعلیموتربیت به متعلم انتقال مییابد تنها معلومات و مهارتهای معلّم نیست؛ بلکه علم بر اساس همان رسالت مهمی که بر عهده دارد باید ویژگیهای اخلاقی خاصی باید داشته باشد، تمام صفات، خلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل میشود، رابطه دانشآموز با معلم یک رابطه باطنی و معنوی است.
دهباشی خاطرنشان کرد: دانشآموز، معلم را شخصیتی محترم و ممتاز میداند که او را در بزرگشدن و به استقلال و آزادی رسیدن، و به عضویت رسمی جامعه در آمدن کمک و مساعدت مینماید و معلم باروح و جان دانشآموز سروکار دارد و به همین جهت بهعنوان یک الگوی محبوب و مطاع پذیرفته میشود.
وی تأکید کرد: شأن معلمان باید بیشازپیش موردتوجه قرار گیرد و از برنامههای بسیار موفق در هفته بزرگداشت مقام معلم را حضور مسئولین در مدارس جهت تبریک مقام معلمان دانست و به عمده برنامههای ستاد بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد.
وی به تشریح برنامههای هفته معلم پرداخت و گفت: غبارروبی گلزار شهدا و تجدید میثاق دوباره با شهدا، دیدار با خانوادههای شهید معلم، برگزاری صبحگاه سپاس در همه واحدهای آموزشی، دیدار با فرماندار شهرستان زابل، دیدار با امامجمعه شهرستان، تجلیل از انجمن اولیاومربیان مدارس، شرکت در نمازجمعه، برگزاری میز خدمت، محوریت برنامههای بزرگداشت مقام معلم مدرسه محوری، تشکلهای دانشآموزی، انجمن و سازمانهای مردمنهاد است که بر اساس مصوبات شورای آموزشوپرورش استان برنامههایی را اجرا میکنند.
وی هدف اول و اصلی خلقت را رشد و کمال عنوان کرد و افزود: خانواده و مدرسه دو نهاد مکمل هستند که جایگاه ویژهای در زندگی بشر دارند و مدرسه مکمل خانواده است و البته معلم ستون و محور مدرسه است.
وی با اشاره به اهمیت و شأن جایگاه معلمان در جامعه امروز بیش از آنچه هست باید موردتوجه قرار گرفته شود، تصریح کرد: اهمیت جایگاه معلم در جامعه امروز مستلزم توجه جدی است، معلمی شغل بسیار با اهمیتی است چرا که کار تربیت انسان را بر عهده دارد و قابلمقایسه با شغلهای دیگر نیست و هیچچیز بالاتر از تربیت یک انسان نیست که این وظیفه مهم را امروز فرهنگیان عزیز بر عهده دارند.
وی تأکید کرد: رسالتی که بر دوش معلمین عزیز قرار دارد رسالت سنگینی است چرا که پرورش یک انسان از جهت این که یک انسان سالم یک انسان باتقوا یک انسان اهل بصیرت یک انسان مفید و اهل تفکر پرورش یابد و تحویل جامعه شود.
وی به نقش معلم بهعنوان پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: معلم باتوجهبه آن نقشی که در داخل کلاس دارد باید ذهنیت دانشآموزان را به سمتوسویی ببرد که با آموزش و آمادگی دانشآموز جلوی تهاجمهای فرهنگی استکبار جهانی آمریکا جنایتکار و ایادی آن را بگیریم و تأثیرگذار باشد و دانشآموزان پویا و انقلابی را با مدیریت جهادی تحویل جامعه بدهیم
مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل افزود: آنچه در فرایند تعلیموتربیت به متعلم انتقال مییابد تنها معلومات و مهارتهای معلّم نیست؛ بلکه علم بر اساس همان رسالت مهمی که بر عهده دارد باید ویژگیهای اخلاقی خاصی باید داشته باشد، تمام صفات، خلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل میشود، رابطه دانشآموز با معلم یک رابطه باطنی و معنوی است.
دهباشی خاطرنشان کرد: دانشآموز، معلم را شخصیتی محترم و ممتاز میداند که او را در بزرگشدن و به استقلال و آزادی رسیدن، و به عضویت رسمی جامعه در آمدن کمک و مساعدت مینماید و معلم باروح و جان دانشآموز سروکار دارد و به همین جهت بهعنوان یک الگوی محبوب و مطاع پذیرفته میشود.
وی تأکید کرد: شأن معلمان باید بیشازپیش موردتوجه قرار گیرد و از برنامههای بسیار موفق در هفته بزرگداشت مقام معلم را حضور مسئولین در مدارس جهت تبریک مقام معلمان دانست و به عمده برنامههای ستاد بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد.
وی به تشریح برنامههای هفته معلم پرداخت و گفت: غبارروبی گلزار شهدا و تجدید میثاق دوباره با شهدا، دیدار با خانوادههای شهید معلم، برگزاری صبحگاه سپاس در همه واحدهای آموزشی، دیدار با فرماندار شهرستان زابل، دیدار با امامجمعه شهرستان، تجلیل از انجمن اولیاومربیان مدارس، شرکت در نمازجمعه، برگزاری میز خدمت، محوریت برنامههای بزرگداشت مقام معلم مدرسه محوری، تشکلهای دانشآموزی، انجمن و سازمانهای مردمنهاد است که بر اساس مصوبات شورای آموزشوپرورش استان برنامههایی را اجرا میکنند.
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار