خبرهای داغ:

انتقال بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌ها و کارخانه ها

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم از استان به سیلو‌ها و کارخانه های خوزستان و سایر استان ها منتقل شده است.
کد خبر: ۹۵۹۵۸۳۲
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، امید جهان نژادیان با اشاره به تداوم برداشت گندم در خوزستان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان تاکنون بیش از ۸۲۴ هزار تن محصول از کشاورزان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۵۳ درصدی نشان می‌دهد.

وی افزود: باتوجه به هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان، بیش از ۷۰۰ هزار تن به سیلو‌های و کارخانه‌های تولید در خوزستان و سایر استان‌ها انتقال داده شده است.

جهان نژادیان ادامه داد: صفوف منتهی به سیلو‌ها به علت شدت برداشت نسبت به پارسال است و همه مراکز روباز حساس شناسایی شده اند و انتقال گندم از این مراکز به محل‌های استاندارد و ایمن درحال انجام است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در پایان گفت: از همه کشاورزان زحمتکش استان درخواست می کنیم با توجه به ورود سامانه بارشی از تحویل محصول خود به مراکز روباز خودداری کرده و گندم ها را سیلوهای ذخیره سازی استاندارد و کارخانه های آرد که به صورت شبانه روزی فعال هستند، تحویل دهند.

در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار