یک خرداد به نام «روز لرستان» در تقویم ثبت شد

استاندار لرستان گفت: یکم خردادماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام «روز لرستان» ثبت شده است.
کد خبر: ۹۵۹۶۰۴۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ابوطالب شفقت امروز  در آیین تجلیل از جامعه کار و تولید استان افزود: این نامگذاری به مناسبت سالروز عملیات حاج عمران، غرورآفرینی رزمندگان لرستانی و تقدیم صدها شهید صورت گرفته است.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه علیرغم اینکه لرستان استانی غنی از نیروی انسانی با کیفیت، مواهب الهی، معدن، آب و هوا، زمین بسیار مرغوب است و در نقطه استراتژیک کشور قرار دارد، اما سهم اشتغال کارگری پایینی دارد.

 

استاندار لرستان تصریح کرد: امنیت شغلی، افزایش مهارت کارگران، ایجاد فضای کسب و کار برای کارفرما و بازار برای تولیدکنندگان در لرستان ضروری است و در صورت تحقق، اشتغال بسیار زیادی در بخش خانگی استان قابلیت توسعه دارد.

 

شفقت گفت: به دنبال فعال کردن کارخانه های تعطیل هستیم و گلایه های کارفرما و اعضای هیات مدیره در کارگروه رفع موانع تولید بررسی می شود که در این راستا امروز کارفرمایی در بروجرد توانایی ادامه کار نداشت که واحد وی به مالک جدید واگذار شد.

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مردم از معطلی ها و روند صدور مجوزها خسته شده اند، تصریح کرد: همچنین نباید کارفرما را در مسیر سرمایه گذاری خسته و در عین حال از قوانین عدول نکرد.

 

شفقت با تاکید بر ضرورت خدمتگزاری به جامعه کار و تولید با تمام توان ادامه داد: لرستان هم مرز با استان‌های مختلف و به مرزهای غربی نزدیک است، بنابراین می تواند درصد زیادی از بازار منطقه و کشور داشته باشد.

 

وی ادامه داد: کارگر تقویت کننده مسیر خودکفایی نظام جمهوری اسلامی است و در اقتصادی امروز، پایداری نظام در پایداری، در صحنه بودن و تقویت نیروی انسانی از جمله کارگر و کارفرما است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار