تولیدات برخی کارگاه های لرستان به نام سایر استان ها به فروش می رسد

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تولیدات برخی واحدهای کارگاهی استان به دلیل نبود بازار فروش، توسط دلالان خریداری و با برند( نام تجاری) سایر استان ها به بازار عرضه می شود.
کد خبر: ۹۵۹۶۰۴۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید فرهاد ناصری نیا روز چهارشنبه در آیین تجلیل از نخبگان کار و تولید استان با بیان اینکه جامعه کار و تلاش لرستان در میدان اصلی مبارزه اقتصادی نظام هستند افزود: این واحدها فضایی برای فروش متمرکز ندارند و محصول آنها با برند سایر استانها فروش می شود.

 

وی با اشاره به اینکه جنس مشکل کارگری از مشکلات کارگری منبعث است، ادامه داد: باید اقدامات عملی رخ دهد تا توسعه و اشتغال ارتقا یابد.

 

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: چنانچه استان های زاگرس نشین از جمله لرستان در همه مولفه های اقتصادی منجر به توسعه، متفاوت دیده نشوند، اتفاقات برجسته ای در حوزه اشتغال نخواهند داشت، معافیت مالیاتی و اعتبارات تبصره ای به همه تعلق دارد، ولی باید برای این استان ها متفاوت باشد.

 

ناصری نیا گفت: تا تغییر در معافیت مالیاتی، نرخ دستمزد و مشوق های نباشد، سرمایه گذار رغبت ندارد در استان سرمایه گذاری کند که با توجه به اینکه لرستان به هر دلیل نسبت به سایر استان ها کم بهره بوده و دولت هم دنبال تصدی گری نیست، باید کارگاه های کوچک و زودبازده را راه اندازی کنیم.

 

وی با تاکید بر ایجاد بازارچه دائمی برای تولیدات مشاغل خرد و خانگی در لرستان افزود: گاهی هلدینگ های زیرمجموعه وزارت کار اذعان می کنند مزیت و ظرفیت های استان در اولویت آنها نیست، بنابراین پیشنهاد می شود در این محدودیت ها برای لرستان استثنا قایل شوند.

 

ناصری نیا اضافه کرد: جایگاه کارگر در قوانین هیات های تشخیص و حل اختلاف همیشه محفوظ است و اکنون که با فرماندهی رهبر معظم انقلاب دارای ثبات برجسته و غیرقابل انکار در میدان سیاسی و دفاعی هستیم، دشمنان جنگ را به سمت مسائل اقتصادی برده اند.

 

وی ادامه داد: جامعه کارگری کشور، ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید تقدیم نظام و هرگز در زمین دشمن بازی و پشت نظام را خالی نکرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار