آغاز صید ماهی از استخرهای دو منظوره کشاورزی در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز صید ماهی از استخرهای کشاورزی در آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۶۰۷۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جواد گوزلی در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از طرح های بسیار مهمی که امسال سازمان شیلات ایران ابلاغ کرده طرح جهادی توسعه آبزی پروری در تلفیق با کشاورزی است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی بالای 10 هزار استخر کشاورزی دارد و به خاطر اهمیت آبزی پروری تلاش ها و اقداماتی از اواخر سال گذشته شروع کردیم و امسال توانستیم که تعدادی از این استخرها که در سال های گذشته صرفاً برای کشاورزی استفاده می شد را در زمینه پرورش ماهی مورد بهره برداری قرار دهیم.

گوزلی افزود: صید ماهی از استخرهای کشاورزی استان به صورت نمادین در یکی از استخرهای کشاورزی در بخش صوفیان شهرستان شبستر آغاز می شود.

وی با تاکید بر اهمیت تحقق شعار سال عنوان کرد: یکی از نمودهای مهم در تحقق شعار سال، مشارکت مردم و کشاورزان عزیز در عرصه تولید است.

گوزلی در پایان سخنان خود گفت: متاسفانه استان آذربایجان شرقی با سرانه مصرف 8.2 کیلوگرم در رتبه های پایین کشور در این خصوص قرار گرفته است و در این راستا از مردم عزیز استان درخواست می کنم به این نکته توجه کنند که هزینه صرف شده برای خرید ماهی یک سرمایه گذاری است که برای سلامتی خانواده ها صورت می گیرد بنابراین خواهشی که دارم اینست که حداقل یک بار در هفته ماهی و آبزیان را جزو غذاهای خود قرار دهند .

محرم آقائی مدیر جهادکشاورزی شهرستان شبستر نیز در خصوص بهره برداری از استخرهای دو منظوره کشاورزی در شهرستان شبستر گفت: این استخرها موجب بالا بردن بهره‌وری آب، افزایش تولید گوشت آبزیان و افزایش درآمد کشاورزان می شود بنابراین تلاش می کنیم تا در راستای تحقق شعار سال، با همکاری کشاورزان، استخرهای کشاورزی بیشتری را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار