ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته معلم برنامه تجلیل از معلمان برگزار کرد.
کد خبر: ۹۵۹۶۸۱۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج،به مناسبت هفته معلم طی آیینی از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر و در نشستی با عنوان تجلیل از سفیران معروف تعدادی از فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند.

در این آیین که آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و همچنین سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل آموزش و پرورش استان حضور داشتند آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان گفت: معلم جایگاه ارزشمندی در جامعه دارد جایگاه معلم همطراز با انبیا و اولیا الهی است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: انبیا انسان‌ها را از جهل به نور علم هدایت می‌کردند و معلمین هم همین کار را انجام می‌دهند اگر خلقتی در جهان است همه بر اساس علم و دانش است و این علم و دانش خداوندی بی‌نهایت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در ادامه به قدر و منزلت فرهنگیان و معلمان اشاره کرد و گفت: یک جامعه و یک استان با معلمان فرهیخته و پای کار ساخته می‌شود.وی در ادامه گریزی به آسیب‌های اجتماعی در استان به خصوص در شهر یاسوج زد و گفت: جای تعجب است که در برخی از مدارس حتی مدارس بالای شهر تعداد زیادی فرزندان طلاق وجود دارد.

این مسئول حوزه فرهنگی در استان خطاب به معلمان حاضر در جلسه از آنها خواست که نسبت به پیشگیری از چنین آسیب‌هایی وارد عمل شوند علاوه بر ماموریتی که در مدارس دارند در بیرون از مدرسه هم به کمک خانواده‌ها و دانش‌آموزان بشتابند تا چنین آسیب‌هایی نتواند بر جامعه استان غلبه کند.

حجت‌الاسلام حمزه پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف استان هم به عنوان میزبان این نشست اظهار کرد: یکی از مهم‏ترین ویژگی‏های نظام تعلیم و تربیت اسلامی، جنبه هدایتی آن است هدایت ‏کردن یعنی کمک به فرد برای شناختن خود و محیط خود؛ و هدایت فرد از جنبه‌‏های مختلف رشد شخصیت در ابعاد عقلانی، اجتماعی، عاطفی و بدنی.

وی گفت: ستاد در راستای تعامل با اداره کل آموزش و پرورش، سعی در شناسایی دغدغه مندان و فعالان این عرصه داشته و از این عزیزان با عنوان «سفیران معروف» یاد می شود. «سفیران معروف» یا به تعبیری همان «سفیران هدایت» که در حدیث از آنها به عنوان «ورثه الانبیاء» یاد می شود و یادآور این رسالت مهم هست که در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان عزیز کشورمان بر عهده داریم.

این مسئول افزود: لذا در این راستا ستاد امر به معروف استان، ضمن تجلیل از فرهنگیان آماده همکاری با اداره کل آموزش و پرورش در زمینه های آموزشی و تربیتی بوده و توانایی اجرای دوره های مذکور در استان فراهم هست و در صورت نیاز ستاد می تواند این ظرفیت را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

در حالی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد چنین برنامه‌ای را برای فرهنگیان ترتیب داده است که بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی دیگر رسالت خود را فراموش کردند.کمتر شنیدیم که در سطح استان سایر دستگاه‌ها برای تجلیل از مقام معلم حرکتی از خود نشان دهند متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد آن گونه که باید به زیرساخت‌های اصلی توسعه یعنی فرهنگ و آموزش توجه آنچنانی نمی‌شود که یکی از نمونه‌های بارز آن بی‌توجهی به چنین روزها و هفته‌هایی است.

سال‌ها می‌آیند و می‌روند اما دریغ از اینکه دستگاه‌ها گوشه چشمی به حوزه فرهنگی و یک برنامه ساده تجلیل از معلمان برگزار کنند که خوشبختانه امسال و برای اولین بار ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به پاس قدرشناسی چنین حرکت خوبی را انجام داد.اما یکی از زیبایی‌های دیگر این نشست دعوت از معلمان پیشکسوت استان بود به نحوی که معلم دوران ابتدایی نماینده ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویراحمد آقای سید ابوالقاسم هاشمی به این جلسه دعوت شده بود و نماینده ولی‌فقیه به نیکی از وی یاد کرد همچنین معلم دوران ابتدایی معاون سیاسی امنیتی استاندار و معلم دوران ابتدایی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز به جلسه دعوت شده بودند که در نوع خود اقدامی جالب از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد بود.

همچنین در این آیین از خانواده اولین شهید فرهنگی استان و شهید شاخص کرامت‌الله ایزدپناه تجلیل شد.

تجلیل از معلمان پیشکسوت توسط ستاد امر به معروف کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از معلمان پیشکسوت توسط ستاد امر به معروف کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از معلمان پیشکسوت توسط ستاد امر به معروف کهگیلویه و بویراحمد

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار