مدیر سازمان بسیج سازندگی:

جهادگران بسیج سازندگی در خدمت‌رسانی به محرومین پیش‌گام هستند

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان گفت: جهادگران بسیج سازندگی در خدمات‌رسانی به مناطق محروم در تمامی عرصه‌ها پیش‌گام هستند.
کد خبر: ۹۵۹۶۹۳۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲

سرهنگ پاسدار غلامرضا ملایی در گفتگو با خبرنگار  بسیج در زاهدان، با تبریک ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس بسیج سازندگی بیان کرد: جهادگران بسیجی در دو دهه اول انقلاب خدمات بسیار خوبی را به مردم به‌ویژه در روستاها انجام دادند.
 
 وی افزود: بسیج سازندگی در طول عمر خدماتی خود، منشأ خیرات و برکات زیادی بوده است و در کنار جهادگران فعالیت‌های مختلف خود را در عرصه‌های مختلف علی‌الخصوص در حوادث طبیعی و غیرمترقبه برای خدمت به مردم در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته است.
 
 مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان تصریح کرد: اجرای ۲ هزار پروژه عمرانی و اقتصاد مقاومتی کوچک و بزرگ در سطح سیستان و بلوچستان علی‌الخصوص پروژه بزرگ ساخت شهرک مسکونی مراد آباد چابهار که در حاشیه این شهرستان قرار دارد به همت بسیج سازندگی در حال ساخت است.
 
 وی با بیان اینکه این پروژه بزرگ در مرحله پایانی زیرساخت‌های آب و فاضلاب شهری قرار دارد، ادامه داد: پروژه دیگر که در دست اقدام است دهکده سلامت است که از آبان‌ماه سال گذشته شروع شده و با سرعت در حال اجرا است؛ این پروژه اردوگاه اعتیاد، ماده ۱۶ در تله سیاه است که در ۱۰ گام انجام می‌شود که هر گام آن قادر به پذیرش ۲ هزار بیمار معتاد و تا یک سال آینده یک‌فاز آن به پایان می‌رسد که تاکنون ۱۱ سوله آن به اتمام رسیده که شامل سوله‌های اشتغال‌زایی و آسایشگاه و چهار سوله دیگر در حال انجام است.
 
 ملایی همچنین با بیان پروژه مسکن مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) که با مشارکت و همراهی بسیج سازندگی، کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است، تصریح کرد: این طرح شامل قرارداد ۴۰ هزارواحدی کمیته امداد کشور بوده است که با مشارکت سپاه و بسیج در دست انجام است و تا پایان سال یک هزار و ۵۰۰ واحد به اتمام می‌رسد و در مرحله جدید هم ۱۰۰ واحد در دستور کار به‌صورت مشارکتی با این سه دستگاه است.
 
 مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان اظهار کرد: دیگر پروژه‌های کوچک می‌توان به ساخت و مرمت منازل محرومین، گازکشی منازل و ساخت سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد که در هفته بسیجی سازندگی ۲۵۰ پروژه عمرانی را افتتاح می‌کنیم
 
 وی در خصوص پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته بیان کرد: برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از محل اعتبارات تبصره ۱۶، یک هزار ۵۶۰ مورد تسهیلات داده شده است که در بحث اشتغال تا پایان خرداد امسال حدود ۱۸۱ میلیارد تومان اعتبارات تسهیلات واگذار شده است.
 
 ملایی تشریح کرد: تاکنون ۹۰۹ پروژه اشتغال‌زایی در عرصه‌های صنایع‌دستی، کشاورزی، شیلات و دامپروری و حتی کارفرمایی و خوداشتغالی اجرا شده است؛ امسال حجم اعتبارات ۲۹۷ میلیارد تومان است و تلاش می‌کنیم با کمک بانک‌ها برای اشتغال استان در بخش‌هایی که بسیج سهم دارد از محل تبصره ۱۶ هزینه و کمک بگیریم و بانک‌های تسهیلات را به مدت هفت‌ساله و با کارمزد ۴ درصد به متقاضیان ارائه می‌کنند.
 
 وی با بیان ۲۱ عنوان برنامه که در هفته بسیج سازندگی در حال اجرا است گفت: غبارروبی مزار شهدا در روز اول هفته بسیج سازندگی در سطح استان انجام‌گرفته و همچنین در آغاز برنامه‌های هفته بسیج دیدار با امام‌جمعه استان برگزار شده است.
 
 مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان در ادامه برنامه‌های هفته بسیج سازندگی عنوان کرد: اعزام ۳۶۰ گروه جهادی در محل‌هایی که از قبل تعیین شده‌اند برای خدمت به مردم استان، همایش و نشست‌های مسئولین بسیج سازندگی استان‌ها با وزارت راه و شهرسازی در تهران، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و برپایی میز خدمت جهادی در کل استان که در تمام ادارات، سازمان‌ها و نهاد جمعه برگزار می‌شود.
 
 ملایی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در استان بیان کرد: اهدای فرش سجاده‌ای به چهار مساجد در سطح شمال سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد؛ در طول سال گذشته ۱۵ هزار بسته معیشتی توزیع شده و حدود ۳ هزار بسته معیشتی در طول هفته بسیج سازندگی با مشارکت گروه‌های جهادی، پایگاه بسیج، خیرین توزیع خواهد شد.
 
 وی ادامه داد: در طول سال ۴۱۲ سری اقلام منزل شامل؛ تلویزیون، یخچال، اجاق‌گاز، فرش به خانواده‌های نیازمند واگذار گردید و در این هفته هم ۲۰ سری اقلام منزل به خانواده‌های محروم اهدا می‌شود.
 
 مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان با بیان اینکه عیادت از بیماران خاص در طول سال جز برنامه‌های ثابت سازمان بوده خاطرنشان کرد: علاوه بر عیادت از بیماران خاص طرح حمایت از خانواده‌های این عزیزان را در دستور کار داریم که به هر خانواده بیمار خاص مبلغ ۵ میلیون تومان از محل اعتبارات قرارگاه کوثر سپاه تخصیص داده می‌شود.
 
 ملایی از دیگر برنامه‌ها این هفته را اجرای طرح هر گروه جهادی یک خدمت بی‌منت که در دستور کارگروه‌های بسیج و جهادی قرار گرفته است بیان کرد و گفت: اهدای خون توسط جهادگران در شهرستان‌های مختلف استان برنامه‌ریزی شده و همچنین از هفته بسیج سازندگی سال قبل تاکنون ۱۷۲ سری جهیزیه به نوعروسان واگذار کردیم و در این هفته نیز ۱۵ سری جهیزیه را توزیع می‌شود
 
 وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای گروه‌های جهادی در سطح استان توسط مجمع جهادگران استان و شورای جهادی شهرستان‌ها پیگیری و افتتاح ۱۵ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا و مردم‌یار در سطح استان و برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها و برگزاری کارگاه توانمندسازی جهادگران در زاهدان و تجلیل از جهادگران برتر استان در دستور کار است.
 
 مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان در ادامه با بیان شعار محوری بسیج سازندگی که خدمت به مردم است، تصریح کرد: ۲۵۰ پروژه عمرانی شامل احداث و مرمت ۱۰۰ منزل مسکونی، ۳۰ مورد گازکشی منازل و ۱۵۰ مورد ساخت سرویس بهداشتی در سال گذشته اجر شده است.
 
 
 ملایی هم چنین به خدمات‌رسانی بسیج سازندگی در دو سیلاب اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: بسیج و سپاه به‌عنوان نهاد مردمی از آغاز بارندگی‌ها در جنوب استان ورود پیدا کرد و برای تخلیه آب منازل مردم و معابر عمومی تعداد ۱۲۰ دستگاه کفکش، پمپ و لجن‌کش را به‌کارگیری کرد و حدود ۳۶۰ گروه جهادی برای خدمات امدادی و اجرای خدمات مؤمنانه به یاری مردم جنوب استان اعزام شدند.
 
 وی در خصوص بازگشایی راه‌های روستایی مناطق جنوب استان که در سیل اخیر دچار آسیب شده بودند، ادامه داد: حدود ۳۶۰ روستا راه آنها قطع شده بود از جمله راه‌های کهیر زرآباد که از چهار طرف مسدود شده بود و عملاً راه ارتباطی استان سیستان و بلوچستان با استان هرمزگان قطع شده بود بازگشایی آنان انجام گرفت و تاکنون در پیرسهراب و دشتیاری برای بازگشایی راه‌ها دستگاه‌های حضور فعال دارند و همچنین ۳ هزار بسته معیشتی در سیل توزیع شده است.
 
 ملایی در خصوص نوسازی و مرمت مدارس سیل‌زده جنوب استان گفت: طرح شهید عجمیان که از تابستان سال گذشته آغاز شده و در ایام عید نوروز بعد از سیل اول و بلافاصله در اردیبهشت در سیل دوم با مشارکت گروه‌های جهادی حدود ۵۵۰ مدرسه رنگ‌آمیزی، زیباسازی، مرمت میز و نیمکت‌ها و وسایل موردنیاز آموزشی مدارس تهیه شد.
 
 مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان تصریح کرد: بهسازی و مرمت بیش از ۵۳ مسجد در سال گذشته انجام شد و بخش و توزیع غذای گرم با مشارکت کمیته امداد در ماه مبارک رمضان و همچنین در ماه محرم و اربعین با ورود زائرین پاکستانی از مرز میرجاوه و ریمدان چابهار تا خروج آنها از استان گروه‌های جهادی حضور داشته‌اند و حدود ۵۰۰ هزار توزیع و پخت غذای گرم در سال گذشته انجام شده است.
 
 ملایی خاطرنشان کرد: توزیع ۲۴ هزار لوازم‌تحریر به دانش‌آموزان نیازمند صورت‌گرفته و همچنین به دستور استاندار بازسازی مناطق سیل‌زده در دو بخش پیر سهراب چابهار و بخش تلنگ از توابع شهرستان قصر قند در چهار حوزه در این مناطق انجام می‌پذیرد که شامل سیل‌بندهای روستایی، سیل‌بندهای عرصه کشاورزی و طرح آبخیزداری است.
 
 

ارسال نظرات