فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زابل:

خدمت بی‌منت به مردم از اهداف بسیج‌سازندگی است

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زابل گفت: هدف مهم بسیج سازندگی خدمت بی‌منت به مردم و رفع مشکلات نیازمندان جامعه است.
کد خبر: ۹۵۹۷۵۸۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
سرهنگ پاسدار موسی سنچولی، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زابل، با تبریک هفته بسیج سازندگی، گفت: هدف و فلسفه بسیج‌سازندگی که به فرمان مقام معظم رهبری جهت خدمت بی‌منت به اقشار مختلف مردم مخصوصاً در مناطق محروم تشکیل شده است که طی این سال‌ها با حضور مردم به‌صورت جهادگونه در گروه‌های مختلف جهادی خدمات ارزشمندی را ارائه داده‌اند.

وی افزود: بسیج سازندگی که امسال با شعار همه با هم بسیج خدمت‌رسانی و ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته بسیج سازندگی نام‌گذاری شده است گمنامان عرصه جهاد و فعالیت برای پیشرفت و توسعه کشور با حضور گروه‌های جهادی و مردمی تلاش می‌کنند تا تمدن نوین اسلامی و ظهور امام‌زمان (عج) را شکل بگیرد و مشکلات مردم محروم و نیازمندان واقعی مرتفع شود.

سرهنگ سنچولی ادامه داد: خدمات بسیج سازندگی شهرستان زابل که با ۱۲۵ گروه جهادی در حوزه‌های مختلف، پزشکی، اقتصاد مقاومتی، کشاورزی، دامپزشکی، عمرانی، محرومیت‌زدایی، و اشتغال‌زایی که هدف اصلی بسیج سازندگی خدمت به خانواده‌های نیازمند و کمتر برخوردار باهدف رفع محرومیت و کمک به حل مشکلات مردم به‌ویژه روستاییان منطقه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زابل تأکید کرد: به همت بسیج سازندگی در حوزه کشاورزی ۱۵ حلقه چاهک با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون تومان و مرمت و بازسازی دو مورد گلخانه در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

وی با اشاره به مرمت و بازسازی ۲ مدرسه در سطح شهرستان زابل افزود: دو مدرسه کار مرمت و بازسازی آن با مساعدت خیرین و بسیج سازندگی استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان و ساخت ۱۲ سرویس بهداشتی با اعتباری ۲۴۰ میلیون تومان جهت نیازمندان صورت‌گرفته است.

این مسئول با اشاره به مرمت منازل خانه‌های نیازمندان تأکید کرد: مرمت و بازسازی ۶ خانه محروم با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان و توزیع ۱۰ سری اقلام منزل بین خانواده‌های محروم و نیازمند شهرستان زابل در سال ۱۴۰۲ به همت بسیج سازندگی بسیج ناحیه زابل انجام شده است.

سنچولی تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از ۷۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان تقسیم شده است و ۱۰ سری جهیزیه باارزش ریالی هر کدام ۲۵۰ میلیون ریال به افراد نیازمند شناسایی شده تحویل شده است.

وی در خصوص اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانواده و ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی جهت ایجاد اشتغال بسیجیان و اقشار مختلف مردم عنوان کرد: در سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی بیش از ۳۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به بیش از ۴۰۰ نفر کارآفرین در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دام سبک‌وسنگین، پرورش مرغ محلی، گلخانه جهت معرفی به بانک پرداخت وام انجام شده و کسانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده نمایند باید ابتدا در سامانه دولت ثبت‌نام نمایند و پس از سیر مراحل وام خود را دریافت نمایند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زابل خاطرنشان کرد: توزیع ۶۰۰ جفت دمپایی بین خانواده‌های نیازمندان منطقه ۱۲ کمک‌هزینه بیماران صعب‌العلاج، سه مورد آزادی زندانیان، طبخ و توزیع ۳ هزار غذا بین نیازمندان، ایزوگام و مرمت ۳ هزار متر جهت منازل مسکونی خانواده‌های محروم و نیازمند و ۲ باب مرمت منازل رزمندگان و کمک‌هزینه گازکشی به ۸ خانواده نیازمند پرداخت آن با اعتبار هر خانواده ۱۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی افزود: ۲۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی جهت کمک به مناطق کم‌برخوردار روستایی و شهری شهرستان زابل در حوزه‌های مختلف، پزشکی، سلامت، مشاوره، دامپزشکی، کشاورزی و غیره اعزام شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار