خبرهای داغ:

موقعیت‌های فراوان مالی و اداری را به خاطر اعتقاداتم از دست دادم

خبرنگار افتخاری بسیج گفت: بسیج یاور مظلومان و آینه تمام نمای محرومین و مستضعفین است.
کد خبر: ۹۵۹۸۱۱۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳

خبرگزاری بسیج؛ «بسیج» مدرسه عشق است و همواره در این مکتب انسان‌ها به خودسازی می پردازند. جایی که با خدای خویش معامله می کنند. در این مدر

موقعیت‌های فراوان مالی و اداری را به خاطر اعتقاداتم از دست دادمسه شهیدان حسن باقری‌ها، حاج قاسم سلیمانی‌ها، محسن فخری‌زاده‌ها و حسن طهرانی مقدم‌ها پرورش یافتند.

 

در همین راستا، به گفتگویی با «صادق چگینی» یکی از خبرنگاران افتخاری بسیج پرداختیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

 

*خودتان را معرفی کنید:

صادق چگینی هستم؛ خبرنگار افتخاری بسیج که البته در تمام ایام زندگی نیز عضو بسیج بوده‌ام. سال ۱۳۸۸ با سایت بسیج نیوز که بعدها به خبرگزاری ارتقاء پیدا کرد همکاری خود را شروع کردم و در تمام این مدت سال های متفاوتی را پشت سر گذاشتم و خبرهای خوب و تلخی را تجربه کردم.

 

* اولویت کاری شما در بسیج چیست؟

از ابتدا بحث روشنگری را در دستور کار قرار دادم و سعی کردم انقلاب را آنگونه که هست معرفی کنم و در این مسیر سختی‌های فراوانی متحمل شدم. از فتنه ۸۸ که بی‌بصیرتی خواص فریاد را می‌زد تا فتنه سال ۱۴۰۰ ، همواره پای ثابت حمایت از آرمان‌های انقلاب و رهبری بوده‌ام.

 

موقعیت‌های فراوان مالی و اداری را به خاطر اعتقاداتم از دست دادم

 

* آیا موقعیت های مناسبی داشتید که به‌خاطر آنها بسیج را رها کنید؟

شاید موقعیت‌های فراوان مالی و اداری را به خاطر اعتقاداتم از دست داده‌ام اما مهم نیست چون دنیا بسیار کوتاه و در حال گذر است، عمر نوح هم اگر داشته باشیم می گذرد و هر نفس ما گامی است به سوی مرگ پس برای آن چه که باور داریم می ایستیم. ایستادن همراه با دانایی و مسلح شدن به علم و سلاح ایمان، لازمه کار در بسیج و گام برداشتن در مسیر انقلاب است.

در فتنه سال ۱۴۰۰ در ۱۸۰ کلاس درس حاضر شدم و وظیفه جهاد تبیین را انجام دادم

* گوشه‌ای از فعالیت‌های جهاد تبیینی که انجام داده‌اید را بیان کنید.

در فتنه سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۸۰ کلاس درس در مدارس مختلف رفتم و با روشنگری، وظیفه جهاد تبیین را انجام دادم و این کار بدون حمایت هیچ نهادی انجام شد. سفرهای مختلف به استان‌های سراسر کشور برای سخنرانی و تبیین حقایق انقلاب نیز جزو برنامه‌های من است که با نیت شهدا و پدرم که از جانبازان دفاع مقدس است انجام می‌دهم.

خیلی‌ها با تفکر غرب‌گرایی به دنبال حذف بسیج بودند تا شناسنامه‌های انقلاب را به تاریخ بسپارند 

* نگاه شما به بسیج چگونه است؟

بسیج یعنی انتهای خط به شهادت ختم می‌شود و هیچ کس جز خدا نمی‌داند در دل یک بسیجی چه می‌گذرد. من به عنوان خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج، تجربه خوبی را پشت سر گذاشتم و زمینه‌های تقابل و تفاوت با اندیشه‌های مختلف را به خوبی درک کردم. بسیج آینه عشق است؛امام مستضعفین هم آرزوی بسیجی شدن داشت؛ خیلی‌ها با تفکر غرب‌گرایی به دنبال حذف بسیج بودند تا شناسنامه‌های انقلاب را به تاریخ بسپارند و استحاله کشور به راحتی انجام شود.

* نظر خانواده شما در مورد بسیج را بیان کنید؟

پدرم یک جمله‌ای داشت و می‌گفت: تا زمانی که نفس بسیجی و سپاهی در این مملکت است هیچ قدرتی نمی‌تواند عرض اندام کند. امروز دوست و دشمن به قدرت بسیج و سپاه اعتراف دارد.

خبرنگاران بسیج، آنجا که خطر است در صف اول قرار می گیرند و آن‌جا که آرامش و آسایش است در گوشه‌ای مشغول خدمت هستند

* مزیت خبرنگاری در بسیج را بیان کنید.

خبرنگاری در بسیج مزیت مالی ندارد بلکه فکر و اندیشه به عنوان اهرم قدرت در قلم انسان پیاده می‌شود و محکوم به مفید بودن هستید؛ آنجا که خطر است در صف اول قرار می گیرید و آن‌جا که آرامش و آسایش است در گوشه‌ای مشغول خدمت هستید. در خبرنگاری، آن هم خبرنگاری افتخاری بسیج، هیچ گاه شما در آرامش نیستید بلکه افق بسیج بلند‌تر است؛ بسیج منافع مادی ندارد بلکه راهبردهای اعتقادی و قلبی است که برایش تلاش می کنید. پیشنهادهای بسیاری از نظر مالی و کاری به بنده شده که اصلا در بسیج یک هزارم آن را دریافت نمی‌کنم اما مکتب امام و انقلاب انسان‌های خاص را می‌طلبد؛ آنان که در کوران بحران‌ها و سختی‌ها به دل طوفان بزنند.

چرا خبرنگار افتخاری بسیج شدید؟

بسیج را بدان علت انتخاب کردم که با خاطرات کودکی من گره خورده است؛ روزی که پدرم ۷ نفر زن و بچه را رها کرد و لباس رزم پوشید تا از این خاک دفاع کند. جبهه رفتن پدر و نوای عاشقانه بسیجیان بی نشان در ذهن کودکی ام مرا پرورش داد و امروز خبرنگار افتخاری این حوزه هستم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار