مدیرکل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد

بهره مندی بیماران نیازمند از خدمات بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر در زنجان

زنجان-مدیرکل جمعیت هلال احمر استان زنجان از بهره مندی بیماران از وسایل و تجهیزات بانک امانات تجهیزات پزشکی این استان در طول سال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۸۳۴۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶

بهره مندی بیماران نیازمند از خدمات بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر در زنجان

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛حکمت اله هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ اظهار کرد:در حوزه عملکردی مدنظر ۸۰ درصد موفق بوده ایم که این مهم حاصل تلاش اقدام فوری باکیفیت در فعالیت ها و ماموریت هاست.

 

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر فقط در بعد امدادونجات فعال نیست بلکه در حوزه های امداد و نجات ،داوطلبان، آموزش و پژوهش، امور جوانان ،بهداشت درمان و توانبخشی نیز فعالیت میکند،تصریح کرد:برنامه ریزی برای اجرای پروژه ها جزو اولویت های هلال احمر زنجان در سال گذشته بود.

 

مدیر کل هلال احمر استان زنجان پیگیری برای توسعه پایگاه ها را با وجود اینکه استان زنجان در مرکزیت شمالغرب و کریدور ۷ استان است،مهم برشمرد و افزود: ظرف ۲ ماه آینده چندین دستگاه خودرو به ناوگان خودرویی استان زنجان اضافه می شود که برنامه های مدونی در این زمینه انجام داده است.

 

هاشمی با اشاره به جذب و استخدام ۸۱ نفر از داوطلبین هلال احمر در سال گذشته خاطرنشان کرد:با توجه به مولد سازی و افزایش درآمد هلال احمر استان افراد بیشتری جذب و استخدام شدند.

 

وی افزود:هلال‌احمر زنجان در بخش دارو، درمان، توانبخشی و معیشتی  ۷۰ میلیارد ریال به افراد نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند، کمک کرده است.

 

این مسئول با اشاره به سازماندهی نیروهای داوطلب هلال احمر ادامه داد: ۱۶هزار داوطلب هلال احمر در استان وجود دارد که سازماندهی و نیروسازی شدند‌.

 

مدیر کل هلال احمر استان زنجان با اشاره به تامین داروهای خاص و شیمی درمانی افزود:در این حوزه جمعیت هلال احمر باید کنار مردم قرار بگیرد و به محض دریافت مجوز ۴ میلیارد تومان دارو به داروخانه ها تزریق شد و امیدواریم این مبلغ به ۲۰ میلیارد تومان برسد.

 

هاشمی با اشاره به تعداد خانه های هلال در استان افزود:تلاش میکنیم تا حتی در روستاها نیز خانه هلال افتتاح و آگاهی بخشی را افزایش دهیم تابتوانیم از اعتبارات صلیب سرخ جهانی برای این طرح استفاده کنیم.

 

وی در پایان به ایجاد تفاهم نامه با گروه های جهادی و موسسات اشاره کرد و گفت:این تفاهم نامه ها و همکاری ها سبب ایجاد هم افزایی شده است.

 

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان کمک نقدی برای کمک به مردم غزه جمع آوری شده است، افزود:همچنین مواد غذایی کنسروی و دارو نیز جمع آوری و به این مناطق ارسال شده است.

 

وی در پایان با اشاره به بانک امانات تجهیزات پزشکی استان زنجان افزود: تجهیزات شامل تخت بیمارستانی ،ویلچر ،کپسول اکسیژن و....می باشد که درصورت لزوم بصورت رایگان و امانی در اختیار افراد متقاضی قرار میگیرد. 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار