خبرهای داغ:

سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی در بخش صنعت شوش

فرماندار شوش گفت: ۴۰ هزار میلیارد ریال در بخش صنعت این شهرستان درحال انجام است.
کد خبر: ۹۵۹۸۵۲۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محسن حویزه در شورای اشتغال شوش در سرسرای فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه ثمره توسعه بخش صنعت ایجاد اشتغال و رونق در سطح منطقه است، گفت: اولویت پیگیری وصول تسهیلات به شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی در دستور کار دستگاه‌های متولی این شهرستان قرار گیرد.

وی افزود: ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش صنعت این شهرستان در حال سرمایه گذاری است و تحقق آن می‌تواند موجب تحول و ایجاد فرصت‌های شغلی زیاد در سطح منطقه شود.

حویزه با انتقاد از کم توجهی برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در شهرستان شوش، ادامه داد: برخی بانک‌ها خود را فراتر از قانون دانسته و نسبت به تکالیف قانونی برای کمک به اشتغال و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی بی توجه هستند.

وی اضافه کرد: بانک‌های مهر ایران، پست بانک، سپه و رفاه در پرداخت تسهیلات اشتغال به جوانان و متقاضیان شوش کوتاهی کردند که باید ضمن پاسخگویی در این زمینه، هر چه سریعتر به وظیفه قانونی خود در قبال شهرستان عمل کنند.

حویزه با تاکید بر لزوم راستی آزمایی تسهیلات پرداخته شده در شوش، گفت: اعتبار واگذار شده باید منجر به تولید و اشتغال شود و نسبت به محل هزینه کرد تسهیلات داده شده نیز نظارت جدی تری انجام شود.

وی تسهیل گری برای واگذاری وام‌های اشتغال توسط بانک‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: تمام توان شهرستان برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در شوش به کار گرفته شده است.

فرماندار شوش می‌گوید: هدایت سرمایه گذاران برای ورود به اشتغال روستایی از دیگر اولویت‌هایی است که در دستور کار متولیان شهرستان قرار گیرد.

شوش در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری دارای مزیت‌های بی بدیل است که بهره گیری از این فرصت‌ها امکان تحول در این شهرستان را بیش از پیش فراهم می‌کند.

علاوه بر وجود صنایع و شرکت‌های بزرگی همچون کاغذ پارس، هفت تپه و پگاه، شوش با تولید سالانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی نقش ویژه‌ای در تولید و تامین امنیت غذایی خوزستان دارد.

۱۳ شرکت بزرگ برای سرمایه گذاری در این شوش اعلام آمادگی و طرح‌های سرمایه گذاری خود را ارائه دادند که از این تعداد هشت طرح در کمیته جذب سرمایه گذاری فرمانداری در حال بررسی نهایی است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار