مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد

اجرای 60 کارگاه جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردمی در استان مرکزی

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از اجرای 60 کارگاه جهاد میدانی محققان با مشارکت مردم در سطح مزارع و پهنه‌های تولیدی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۸۵۴۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ راشین متین‌پور مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته استانی راهبری «طرح جهاد میدانی» محققان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: این طرح در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های ترویجی در بخش کشاورزی و برای تحقق شعار سال اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح که با هدف ارتقای عملکرد و بهره‌وری کشاورزی برنامه‌ریزی شده است، افزود: با توجه به اهمیت اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقا بهره‌وری عوامل کشاورزی استان و تاکیدات وزیر جهادکشاورزی مبنی بر حضور میدانی محققان و پژوهشگران در عرصه‌های تولیدی و پهنه‌ای اجرا خواهد شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: در این طرح با ابلاغیه ریاست سازمان به واحدهای تابعه برای ارائه اولویت‌های محصولی -موضوعی، مسائل مبتلا بر اساس سیاست‌های ملی و اولویت‌های استانی مشخص می‌شود.

متین‌پور ادامه داد: 60 مسئله در فصل بهار در سطح مزارع و پهنه‌های تولیدی در بخش کشاورزی از جمله تولیدات گیاهی، دامی، آب و خاک، آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... احصا شده است که در قالب همین تعداد کارگاه با حضور محققان و پژوهشگران برگزار می‌شود.

وی بزرگترین مزیت این کارگاه ها را حضور میدانی محققان و نیز طرح مسئله توسط بهره‌برداران، محققان و کارشناسان پهنه و بیان دیدگاه‌ها برای رفع آن دانست و افزود: طرح جهاد میدانی محققان به حل مسائل مسائل و مشکلات دانشی کمک کرده و محققان اطلاعات لازم برای طرح‌های تحقیقاتی خود را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار