مجتمع نان با هدف اشتغال زایی و آموزش در زائرسرای امام رضا(ع) راه اندازی می شود

حجت الاسلام اشرفیان گفت: مجتمع شیلات در قالب طرح شمیم خدمت با مشارکت مردم در منطقه سیستان و مجتمع نان با هدف اشتغال زایی و آموزش در زائرسرای امام رضا(ع) راه اندازی خواهد شد که این دو طرح هر کدام زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۹۸۸۶۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام محسن اشرفیان،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان امروز در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار داشت:  سازمان اوقاف خود را یکی از مخاطبین شعار سال می داند و بر همین اساس برای مشارکت مردم در جهت جهش تولید برنامه‌هایی در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی کرده که در منطقه سیستان در قالب طرح شمیم در مقبره بی‌بی دوست مجتمع شیلات را راه‌اندازی کند که در این راستا برای۱۰ نفر از جوانان به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می کند.

وی افزود: همچنین در شهر زاهدان با هدف اشتغال زایی و آموزش در زائرسرای امام رضا(ع) نیز در راستای شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام کردند، مجموعه نان راه‌اندازی شده که ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم دارای شغل پایدار می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم با هدف کمک به اقشار کم برخوردار ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۱۰۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰ میلیون تومان برای کمک به سیل‌زدگان جنوب استان در مناطق دشتیاری و کنارک و ۳۰۰ بسته در منطقه سیستان و ۸۰۰ بسته در ماه مبارک در سطح استان توزیع شده است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد رشته وقف در دانشگاه با توجه به اهمیت وقف در رفع مشکلات اقتصادی جامعه، بیان داشت: سال گذشته میزبان ۴۵ هزار زائر پاکستانی در زائرسرای امام رضا(ع) بودیم و امسال برای خدمات دهی به ۸۰ هزار زائر برنامه ریزی شده است.

اشرفیان ضمن تشریح برنامه های دهه کرامت به برنامه تکریم هیآت امنا و خیرین، محافل انس با قرآن، ویژه برنامه روز دختر و غبارروبی بقاع متبرکه شاخص ( بقعه بی بی دوست و سید باقر) و اعزام مبلغ از قم گفت: سال گذشته ۱۰۰ محفل و از ابتدای سال تاکنون ۸۰ محفل انس با قرآن برگزار شده و در دهه کرامت نیز محافل قرآنی با حضور قاریان استانی و کشور برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۲ هزار زائر در قالب طرح آرامش ورودی از خدمات اوقاف بهره مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان ۵۳۰۵ موقوفه دارد که ۵۵۷ مورد آن متصرفی و ۲۳۱ مورد آن غیرمتصرفی است و ۷۸۸ رقبه دارد، از ایجاد ۳ رقبه جدید منفعتی و تنظیم قرارداد برای ۷۵ رقبه در سال جدید خبر داد.

وی با تاکید بر همکاری اصحاب رسانه برای تبلیغ وقف در راستای نیازهای روز استان از جمله وقف برای ایتام، خانواده های نیازمند و دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: حفظ موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین اولویت کار اوقاف است و در مرحله بعد افزایش بهره وری موقوفات و ایجاد وقف قرار دارد که در همین راستا مرکز مشاوره وقف در استان فعالیت دارد.

اشرفیان با اشاره میزبانی اوقاف در ایام مختلف سال از زائرین ایرانی و غیرایرانی در زائرسرای زاهدان تصریح کرد: جهت آشنایی زائرین پاکستانی با وقف مرکز مشاوره وقف در زائرسرای راه اندازی شده و مبلغ وقف مسقر در این مرکز به زبان اردو به ویژه در ایام اربعین به معرفی و تبلیغ وقف می پردازد.

این مسئول با اشاره به وجود ۶ بقعه متبرکه مورد تایید سازمان اوقاف در استان گفت: بقعه متبرکه بی بی دوست از بقاع شاخص استان است که ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران مذهبی و سرمایه گذاران دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در خاتمه با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بیشترین زنان واقف نسبت به تعداد موقوفات را در کشور دارد، از برگزاری نشست با علما اهل تشیع و تسنن با محوریت گسترش وقف در روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در شهرستان ایرانشهر خبر داد.

حجت الاسلام محسن اشرفیان با اشاره به این مطلب که علاوه بر اینکه پیروان همه مذاهب به اهمیت وقف توجه دارند، همگی از برکات وقف نیز بهره مند می شوند، اظهار داشت: روح بلند واقفان تقسیم افراد براساس مذهب را بر نمیتابد، همانطور که وقتی مدرسه ای یا بیمارستانی وقف می شود در خدمت همه اعم از اهل تشیع و تسنن است و همه می توانند از خدمات آن موقوفه بهره مند شوند.

اشرفیان تاکید کرد: مسئله وحدت همواره یکی از اولویت های جهان اسلام است چرا که رمز پیروزی ما در برابر دشمنان مشترک، که دشمن انسانیت و آزادگی هستند، همین مسئله وحدت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار