در گفت‌وگو با بسیج مطرح شد؛

برای شروع کار مورد علاقه خود منتظر کسی نباشید خودتان اقدام کنید تا باورتان کنند

بانوی هنرمند نقاش بردسکنی به این باور رسیده است که در‌ تمامی کارها سنگ جلوی پای انسان است؛ باید همراه با مشکلات پیش رفت و حین تلاش برای به حداقل رساندن یا برطرف کردن موانع، کار را ادامه داد.
کد خبر: ۹۵۹۸۹۶۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

برای شروع کار مورد علاقه خود منتظر کسی نباشید خودتان اقدام کنید تا باورتان کنند

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از کاشمر، خبرنگار بسیج به سراغ بانویی از دیار ترشیز کهن می‌رود تا ما را آشنا کند با عشق و مفهومی دیگر از دریچه زندگی، که زیبایی آن در هنرش نهفته است. 

 لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید؟

 کبری احمدیان هستم و ساکن در شهرستان بردسکن. مدرس، مدیر و مؤسس آموزشگاه آوای رنگ‌ها که برای هر کدام از این عناوین با دل و جان تلاش کردم تا بتوانم زیباتر زندگی کنم.

 از هنرتان برایمان بگویید؟

با توجه به علاقه ام به سراغ رشته نقاشی رفتم و از سال ۱۳۹۰ فعالیتم رو به صورت جدی شروع کردم و در این دوران تمام رشته هایی که مربوط به تکنیک ها، سبک‌ ها و متریال های هنر‌های تجسمی بود فرا گرفتم و کار کردم و توانستم مدارک و درجه‌های هنری را کسب کنم و موفق شدم نخستین نمایشگاهم را در سال ۱۳۹۴ در معرض دید مردم شهرم و همه علاقه مندان به هنر نقاشی قرار دهم.

به مرور زمان تکنیک های مورد نیاز یک هنرمند را در درجه ۱ و درجه ۲ آموزش دیدم و طراحی پرتره‌های زنده را به زیبایی آموختم و مجوزهای مربوطه را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کسب کردم و حتی موفق شدم از اداره میراث فرهنگی مجوز میناکاری روی سفال را هم دریافت کردم و با توکل به خدا در این مسیر موفقیت‌های زیادی را به دست آوردم و سالهای زیادی است که مشغول به آموزش و ارائه هنرم هستم.

 چه تکنیک‌هایی در آموزشگاه آوای رنگ‌ها و برای چه رده سنی آموزش می‌دهید؟

تمامی تکنیک ها از قبیل سیاه قلم، رنگ روغن، آبرنگ، نقاشی روی چوب و سفال و پارچه و ویترای را در آموزشگاه به علاقه مندان آموزش می‌دهم و بهتر است بگویم هر جایی که اسم نقاشی بیاید و نیاز به هنرنمایی جدیدی باشد با علاقه پگیری می‌کنم و بعد از توانمندی به شاگردانتم نیز آموزش می‌دهم.

رده سنی آموزشگاه آوای رنگ‌ها از پنج سال به بالا است و مجوز آموزش برای خانم‌ ها و آقایان را داریم و تا کنون افراد زیادی استقبال کردند.

هنر شما چه کارایی برای علاقه مندان دارد؟

هنر آمیخته به عشق و انگیزه است و به عبارتی هنرمند، زیبایی نگاهش را به زندگی و دنیای پیرامون خود در قالب هنر در عرصه نمایش می‌گذارد برای همین می‌توانم بگویم مهمترین کارایی هنر نقاشی، هدیه زیبایی به نگاه انسان است.

از زوایه اشتغال هم همانطور که من توانستم آموزشگاه تأسیس کنم و آموزش دهم، علاقه مندان به این هنر هم می‌توانند به این توانمندی برسند و یا در مدارس بویژه مقاطع ابتدایی و در مهدهای کودک به عنوان مربی تدریس و آموزش داشته باشند و یا کلاس‌های خصوصی برگزار کنند.

می‌توانند آثار هنری خود را با استفاده از شبکه‌های مختلف مجازی به نمایش بگذارند و از علاقه‌مندان سفارش تابلو بگیرند و یا آثارشان به فروش بگذارند

می‌خواهم بگویم بخواهیم یا نخواهیم هنر و آثار هنری دیده می‌شود و برای دیده شدن باید تلاش کرد و مسئولین هم زمینه را فراهم کنند به عنوان نمونه نمایشگاه دائمی در شهرستان راه۲اندازی کنند.

چشم‌ انداز مؤسسه آوای رنگ‌ها را چگونه می بینید و چه‌ برنامه ای برای آن دارید؟

درصدد هستم کوره پخت سفال را در آموزشگاه راه اندازی کنم تا تمام مراحل کار سفال از تولید تا فروش را برای هنرمندان و علاقه‌مندان آموزش دهیم و تا حدودی هم شروع کردیم.

در آینده نزدیک تعداد مربیان بیشتری با ما همکاری خواهند کرد و کلاس های آموزشی را در حوزه‌های مختلف نقاشی گسترش می دهم.

با مشکلاتی که در این راه داشته اید چگونه مقابله کردید؟

هرکاری که ما بخواهیم شروع کنیم‌ نیاز به پشتکار دارد در ابتدای کار بحث مالی وجود دارد اما پشتکار در مرحله قبل از این بحث است. من‌ اگر‌ تلاش نمی‌کردم به خصوص برای گرفتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد که خیلی هم سخت بود موفق نمی شدم؛ انتظار داشتند در حد درجه استادی کار کنم تا مجوز را صادر کنند و من هر هفته برای شرکت در کلاس‌ها به مدت یک سال و نیم به مشهد می رفتم و بر می‌گشتم.

حتی در زمان کرونا که خوابگاه هم نبود و همه جا‌ تعطیل بود، باید صبح زود می‌رفتم و آخر شب بر‌می‌گشتم و‌ زمان‌ کلاس‌ها را به گونه ای تنظیم می‌کردم که اگر برای مثال ساعت ۱۲ مشهد بودم پس از برگزاری کلاس بعدازظهر به شهرستان برمی‌گشتم.

در اینجا لازم می‌دانم از همکاری خانواده بویژه مادرم که مشوق من بود تشکر کنم.

 از نظر شما هنر چه تعریفی دارد؟

هنر از نظر من اول آرامش، دوم آرامش و سوم درآمدزایی و راهی برای کسب در آمد است.

 مهم ترین دلیل موفقیت تان را در چه می‌بینید؟

پشتکار، پشتکار و پشتکار.

به عبارتی وسط راه نباید جا زد و کار را رها کرد؛ در‌ تمامی کارها سنگ جلوی پای انسان هست. باید همراه با مشکلات پیش رفت و حین تلاش برای به حداقل رساندن یا برطرف کردن موانع، کار را ادامه داد.

 

حرف آخر:

از همراهی صمیمانه همسرم که بی‌منت مرا پشتیبانی ‌می‌کند تشکر می‌کنم و سخنی هم با علاقه‌مندان به هنر و همه کسانی که می‌خواهند کسب و کاری را با توجه به توانمندی خود راه‌اندازی کنند دارم و آن اینکه؛

برای شروع، منتظر کسی نباشید؛ خودتان اقدام کنید تا باورتان کنند.

هر فردی که قرار است به سراغ نقاشی و هنر های دستی و دیگر هنرها بیاید در همان ابتدای کار، هدف مربی شدن و آموزش دادن نباشد بلکه درصدد بهترین شدن باشد.

وقتی‌ کسی بهترین را برای خود در نظر بگیرد قطعاً با گذشت زمان خودش را به گونه ای می‌بیند که می تواند آموزش دهد و کسب در آمد داشته باشد.

خبرنگار افتخاری بسیج/ حوریه صادقی زیرک آباد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار