۹۰۰ میلیارد خسارت سیلاب در رشتخوار

فرماندار رشتخوار گفت: سیلاب روز پنج‌شنبه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان خسارات در ۴ بخش كشاورزي، راه و زیرساخت‌های آب و برق در منطقه به همراه داشت.
کد خبر: ۹۵۹۸۹۷۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از رشتخوار، حسین باهوش اظهار کرد: با توجه به ريزش‌هاي جوي و وقوع سيلاب در سطح شهرستان رشتخوار در تاریخ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ ستاد مدیریت بحران شهرستان رشتخوار با حضور کلیه اعضا تشکیل و کلیه دستگاه‌های اجرایی در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.
وی افزود: بر اساس ریزش باران شدید، تگرگ و طوفان در شهرستان نزدیک به ۷۰ کیلومتر در ساعت متأسفانه شاهد وقوع سیلاب‌های شهری در شهر رشتخوار و روستاهای مستعد بودیم که متأسفانه خساراتی در حوزه‌های كشاورزي، راه روستايي و شهري و زیرساخت‌های آب و برق شهرستان نیز به همراه داشت.

باهوش در ادامه با اشاره به خسارات وارده به باغات پسته و مزارع كشاورزي با توجه به گزارش جهاد كشاورزي این شهرستان، یادآور شد: میزان خسارت در بخش کشاورزی بالغ‌بر ۹۰۰ ميليارد تومان و خسارات وارده به راه‌هاي حوزه استحفاظي رشتخوار در سطح شهرستان با توجه به گزارش اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي شهرستان بالغ‌بر ۲ ميليارد و ۹۰ ميليون تومان برآورد شده است.

نماینده عالی دولت در رشتخوار در تکمیل مطلب، بیان کرد: همچنین ميزان خسارات وارده به شبكه برق شهرستان نیز با توجه به گزارش مديريت برق بالغ‌بر ۴٠٠ ميليون تومان و ميزان خسارات وارده به شبكه آب نیز با توجه به گزارش مديريت آب و فاضلاب رشتخوار بالغ‌بر ۲۰۰ ميليون تومان اعلام‌شده است.

وی در پایان اعلام کرد: همچنین در اثر وقوع سیلاب در روستاهای فتح‌آباد و درریز رشتخوار متأسفانه یک خانواده در معرض سیل قرار گرفتند، که با مدیریت اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان عملیات رهاسازی انجام و خوشبختانه بدون هیچ‌گونه صدمه‌ای عملیات به پایان رسید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار