خبرهای داغ:
گفتگویی صریح با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج شهرستان نطنز:

خبرگزاری بسیج ظرفیتی بسیار موثر در جهت تربیت نیروی متخصص و توانمند کردن نیروها در امر رسانه است

خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج شهرستان نطنز گفت: بسیج آموزشگاهی است که بچه ها با عشق و خالصانه از هم مطلب فرا میگیرند و تجربه کسب می کنند هر کسی که در بسیج وارد شد و خالصانه کار کرد در تحولات زندگی و شغلش و کسب تجربه خیلی موثر خواهد بود
کد خبر: ۹۵۹۹۰۶۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز ، به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی به سراغ برادر «علیرضااحسانی فر» خبرنگار افتخاری بسیج  شهرستان نطنز رفتیم تا از فعالیت‌های رسانه‌ای خود در عرصه پوشش برنامه‌های بسیج برای ما صحبت کند.

  1. با معرفی خود بفرمایید چه شد که وارد این فعالیت شدید؟

با یاد و نام خدا

اینجانب  بسیجی علیرضا احسانی فر در سال 1388 بعنوان مسول فرهنگی وقت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده فعالیت خبری خودم را در نشریه ماهنامه پیشگامان متعلق به سازمان بسیج دانش آموزی شروع کردم بعدها به جهت فعالیت کانون ها فرهنگی هنری مساجد با خبرگزاری شبستان  و نشریات مکتوب و مجازی شهرستان و رسانه های محلی همکاری داشتم و به جهت فعالیت زیادی که در رده های مختلف بسیج دارم ،  از زمان فعال شدن گسترده خبرگزاری بسیج – از سال 1398 تا بحال  با خبرگزاری بسیج بعنوان خبرنگار افتخاری همکاری دارم . ورود من به حیطه انعکاس اخبار به جهت نشر ارزشهای مذهبی و اعتقادی و فعالیت های بچه های بسیج و جهادی بوده است و در این جنگ ترکیبی دشمن رسانه و خبر خیلی مهم است احساس وظیفه در این حوزه  هر چند اذعان دارم عضو کوچکی و ناچیزو هنوز غیرمتخصص هستم ولی دشمن در جنگ ترکیبی روی حوزه رسانه برنامه‌ریزی کرده است به احساس وظیفه  بعنوان رزمنده ای در این جنگ ترکیبی با دشمن بتوانم کاری انجام دهم.

با خبرگزاری مهر وخبرگزاری مسجد و  سازمان تبلیغات اسلامی و خبرگزاری آستان قدس رضوی (آستان نیوز) هم به جهت انعکاس فعالیت مذهبی و هیئت همکاری داشته ام

  1. چه تجربیاتی دارید و چه موضوعات خاصی را پوشش داده‌اید؟

سرپرستی روابط عمومی شهرداری – مدیر مسئول کانون فرهنگی – روابط عمومی و تبلیغات حوزه مقاومت  بسیج

بیشتر فعالیت ها و مسائل و مراسم فرهنگی و مذهبی و بسیج و مساجد – یادواره شهدا – برنامه های انقلابی – برنامه های و فعالیت ها قرارگاه و گروه های جهادی در اقتصاد مقاومتی و رفع محرمیت زدایی- همکاری با کانال های خبری و فضای مجازی شهرستان

انعکاس اخبار پویش ها – انعکاس برخی مطالبات و نارضایتی مردمی

  1. چه چالش‌هایی در تولید محتوا مواجه شده‌اید؟

عدم همکاری و پاسخگویی  برخی ارگانها در پاسخ به نارضایتی ها و مطالبات به حق مردم

انعکاس تصویری و کلی گویی از جلسات مسئولین برای مخاطبین و مطالبه گران به روز مرگی و بی اعتباری خبردر جذب مخاطب تبدیل می شود

  1. در زمان انتخاب موضوعات ، چه عواملی را در نظر می‌گیرید؟

هرچند شهرت، دربرگیری، مجاورت جغرافیایی و معنوی، بزرگی، عجیب و استثنایی، برخورد و تازگی در انتخاب موضوعات موثر است ولی مخاطبان همواره ترجیح می دهند ابتدا از اخبار محله – شهر آگاه گردند  سپس  از اخبار  استان کشورشان بهره مند شوند لذا سعی داریم در این حوزه بیشتر کار کنیم

  1. چه نکاتی را برای بهبود مهارت‌های خود مورد توجه قرار می‌دهید؟

شرکت در دوره های آموزشی تولید محتوا – فضای مجازی – الگو گیری از استاتید این فن

ارائه اطلاعات درست همراه با صراحت و روشنی  نوشتاری به مخاطب و اطمینان ا درستی خبر از وظایف اصلی ماست که در جذب مخاطب موثر است

  1. چه نکاتی برای افزایش موثریت و تأثیرگذاری فعالیت تان مدنظر شماست؟

با توجه به اینکه بیشترین فعالیت من در حوزه تهیه خبر مذهبی و فرهنگی و انقلابی می باشد و بر حسب وظیفه جهاد تبیین وارد این صحنه شده ام  خالصانه بود نیت خدایی در عواقب امور موثر است  

7.توصیه‌هایی برای افرادی که به حرفه خبرنگاری یا عکاسی یا... علاقه‌مند هستند و تمایل به فعالیت در امور بسیج را دارند، دارید؟

حضرت امام فرمودند بسیج مدرسه عشق است واقعا این مدرسه عشق است مدرسه است به جهت اینکه واقعا در همه مراحل

ارسال نظرات
آخرین اخبار