خبرهای داغ:

تمدید بیمه درمانی رایگان برای ۵ دهک اول زیر پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان جزئیات بیمه درمانی رایگان برای ۵ دهک اول زیر پوشش بیمه سلامت و ارائه تخفیفات ۵۰ تا ۸۰ درصد دهک ۶ تا ۹ را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۵۹۹۲۵۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی هدف بیمه سلامت خوزستان را پوشش بیمه‌ای مناسب عنوان کرد و گفت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان در قالب ۴ صندوق بیمه‌ای زیر پوشش هستند، یک گروه کارکنان دولت با حدود ۲۵۰ هزار نفر و اعضای خانواده آنها، تعداد ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در گروه روستاییان و عشایر و ساکنان شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، یک گروه با تعداد ۱۴۰ هزار بیمه شده تحت عنوان صندوق سایر اقشار شامل خانواده معظم شهدا، مددجویان بهزیستی و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، طلاب و روحانیون زیر پوشش حوزه‌های علمیه، اتباع خارجی و دانشجویان خارجی است.

وی افزود: یک گروه دیگر هم وجود دارد که نهاد متولی بیمه‌ای ندارد و به صورت فردی از طریق دفاتر پیشخوان دولت و یا ورود به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت درخواست می‌کنند که زیر پوشش بیمه قرار گیرند که تحت عنوان بیمه ایرانیان بیمه می‌شوند و تعداد ۷۰۰ هزار خوزستانی از طریق این صندوق تحت پوشش هستند

دکتر رضایی با بیان اینکه پنج دهک اول جامعه بیمه رایگان دارند، تصریح کرد: بر اساس قانون مجلس و قانون بودجه از ابتدای سال ۱۴۰۱ این سیاست دنبال شده است و در سال ۱۴۰۳ هم ادامه دارد و به منظور رفاه حال این افراد، ما هم بیمه آن‌ها را به‌صورت خودکار و اتوماتیک و بدون مراجعه حضوری و درخواست آنها تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۴ تمدید کردیم و پیامک فعال‌شدن بیمه برای آنها ارسال شد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان اضافه کرد: افراد متقاضی برای بیمه‌شدن می‌توانند به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت https://csp.ihio.gov.ir و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند. اگر افراد جزو پنج دهک اول باشند، پیغام رایگان شدن بیمه برای آنها ارسال می‌شود مبنی بر اینکه رقم پرداختی صفر است و نیازی به پرداخت نیست، اما اگر جزو دهک‌های ۶ تا ۹ باشند رقم کاهش یافته به فرد نمایش داده می‌شود.

وی می‌گوید: حق بیمه مصوب برای هر نفر در سال ۱۴۰۳ میلغ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان است که این مبلغ برای افزادی که در دهک‌های ۶ تا ۹ قراردارند با تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصدی کاهش یافته است و فقط افرادی که جزء دهک ۱۰ می‌باشند برای بیمه نمودن خود می‌بایست کل حق بیمه رای پرداخت کنند.

رضایی افزود: با شرایط ویژه‌ای که برای دهک‌های ۶ تا ۹ در نظر گرفته شده، متقاضیانی که در دهک ۶ هستند با پرداخت ۲۰ درصد، دهک ۷ با پرداخت ۳۰ درصد، دهک ۸ با پرداخت ۴۰ درصد و دهک ۹ با پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه مصوب شده برای هر نفر می‌توانند خود و اعضای خانواده خود را بیمه کنند.

وی در پایان با بیان اینکه کد دستوری #۱۶۶۶* وضعیت بیمه‌ای فرد را نشان می‌دهد، تاکید کرد: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی فعال و پاسخگوی سوالات بیمه شدکان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار