خبرهای داغ:

اختتامیه ششمین دوره مسابقات لیگ کتابخوانی شاهرود برگزار شد+ عکس

شاهرود- آیین اختتامیه ششمین دوره مسابقات لیگ کتابخوانی شهرستان شاهرود با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۹۶۳۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶

اختتامیه ششمین دوره مسابقات لیگ کتابخوانی شاهرود برگزار شد+ عکسبه گزارش خبرنگار بسیج، آیین اختتامیه ششمین دوره مسابقات لیگ کتابخوانی شاهرود با حضور معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود و رئیس حوزه هنری شهرستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سالن جلسات بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف لیک کتابخوانی نوجوانان و جوانان شهرستان شاهرود با هدایایی تجلیل به عمل آمد.
اختتامیه ششمین دوره مسابقات لیگ کتابخوانی شاهرود برگزار شد+ عکسابوطالب جلالی فرماندار شاهرود نیز در این مراسم، در سخنانی خواستار برگزاری هر چه بیشتر این دست فعالیت‌های ترویج و تبیینی شد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها، به انگیزه‌بخشی به خصوص در بین نوجوانان در زمینه کتابخوانی کمک شایانی می‌کند.
وی از شاهرود به عنوان یکی از قطب‌های کتابخوانی یاد کرد و افزود: این شهرستان علاقمندان فراوان و پرشوری به کتاب دارد و برگزاری این دست رویداد‌ها به آن‌ها نیز انگیزه می‌دهد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود هم در این آیین گفت: ورق زدن کتاب‌ها آرامش انسان را تضمین می‌کند و دغدغه‌های روزمره را کاهش می‌دهد.
سید محمد موسوی به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و افزود: گذران وقت با نویسندگان و ناشران و همچنین توصیه ایشان در جهت تلاش بیشتر دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در نهادینه کردن کتابخوانی در جامعه نشانگر اهمیت والای این حوزه برای ارتقای کشور است.
اختتامیه ششمین دوره مسابقات لیگ کتابخوانی شاهرود برگزار شد+ عکسوی با معرفی قسمت‌های کوتاهی از کتاب‌های «کلیدر»، «توحید مفضل» و «تعلیم و تربیت اسلامی» به حاضران، تاکید کرد: کتابخوانی ذهن را پویا، انسان را عالم و توانمند در تصمیم گیری‌های در لحظات حساس می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود هم در این آیین گفت: جوانان باید بیشتر از فضای مجازی به مطالعه و کتاب‌های مفید رهنمون شوند.
حمیدرضا قنبریان افزود: مجموعه مدیریت شهری با همدلی تمام در این حوزه، رونمایی و معرفی کتاب‌های نویسندگان بومی در راستای حمایت از کتاب و کتابخوانی را در دستور کار دارد.
وی ابراز کرد: فرهنگ مطالعه باید در خانواده، قبل از ورود به مدرسه نهادینه شود تا سرعت چند برابری پیشرفت در زمینه‌های مختلف را در نسل‌های آینده شاهد بود.
شرکت دانش‌آموزان ۳۵ مدرسه در لیگ کتابخوانی شاهرود
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود هم در این آیین گفت: ششمین لیگ کتابخوانی با شرکت ۳۵ مدرسه طی مدت ۶ ماه برگزار شد.
سید ابراهیم موسوی افزود: گروه مدرسه‌های شهید پورحیدری، امام هادی (ع)، ۱۷ شهریور و فرزانگان به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم را کسب کردند. در این دوره از مسابقات، کتاب‌هایی با موضوع زندگانی چهارده معصوم (ع)، رمان و کتاب‌های نویسندگان بومی این شهرستان مطرح شد.
موسوی هدف این رقابت را تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر در جوانان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار