فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف؛

عملیات وعده صادق نمونه‌ای از افتخارات ملت

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف گفت:عملیات وعده صادق نمونه‌ای از افتخاراتی برای ملتی است که امکانات دفاعی آن زمانی توسط مستشاران غربی اداره می‌شد.
کد خبر: ۹۵۹۹۶۴۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه کشور روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در جلسه تجلیل از پیشکسوتان و فرماندهان سپاه استان ایلام در سالن جلسات هتل زاگرس استان ایلام، گفت: از دفاع مقدس یک میدان وسیع و پرمخاطره است و از آن برای نمایان شدن توانمندی‌های فرزندان امام یاد می‌شود.

وی افزود: بیان خاطرات شهدا و فداکاری و ایثارگری آنان قابل انکار نیست و از نکات درخور توجه است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف، ادامه داد: تقوا، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی از ویژگی‌های بارز شهدا است و شهید کاظم فتحی‌زاده یک شهید با سجایای اخلاقی والا و در سخت‌ترین شرایط پیشانی نیروهای دفاع کننده بود. 

عظیمی خاطرنشان کرد: پیشرفت امروز کشور ما مرهون فداکاری‌های شهدا جمعی از انسان‌های وارسته و فداکار است و تمام توان دشمنان ایران اسلامی، حریف رشادت‌های رزمندگان نشد.

وی تصریح کرد: امکانات دفاعی زمانی در دست مستشاران غربی بود، اما امروز توسط نخبگان این مرز و بوم اداره می‌شود که زمینه‌ساز موفقیت‌های بالاتر است و عملیات وعده صادق نمونه‌ای از این افتخارات ملی است. 

سردار سرتیپ اله‌نور نوراللهی مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) نیز در ادامه جلسه، گفت: مقام معظم رهبری مردم ایلام و رشادت‌های آنان را به زیبایی توصیف کردند.

وی افزود: بر مبنای آمار بنیادشهید از مجموع ۸ هزار و ۱۸۸ خانواده که ۲ شهید تقدیم کشور ایران کرده‌اند ۹۰ خانواده با ۲شهید متعلق به استان ایلام هست که کوچک‌ترین استان به لحاظ مساحت است. 

.

مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع)، ادامه داد: در تعداد خانوارهای با شمارش شهیدان بالاتر، ۶۳۲ خانواده ۳ شهید، حدود ۵۰۰ خانواده ۴ شهید، ۳۲ خانواده ۵ شهید،۳ خانواده ۶ شهید، یک خانواده ۷ شهید، یک خانواده ۸ شهید،۲ خانواده ۹ شهید و ۲ خانواده ۱۰ شهید در کل کشور به ثبت رسیده است و مورد ۲ خانواده با ۱۰شهید گلگون متعلق به ایلام است.

نوراللهی خاطرنشان کرد: این ۲ خانواده که ۱۰ شهید تقدیم کرده‌اند خانواده‌های غلام‌زاده در ایلام و ملک‌پور در صالح‌آباد هستند.

در ادامه، سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ضمن تبریک دهه کرامت و هدف از تشکیل این نشست، گفت: این جلسه با همت والای سردار سرفراز اسلام عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف و همکارانش برای تقدیر از ستارگان آسمانی برگزار شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنانی پرمحتوا به ایلام و ایلامی‌ها و حماسه ماندگار این دیار که از مجاهدت‌های آیت‌الله حیدری آغاز شد، پرداخته‌اند و این حاصل رشادت فرمانده‌ها نیست که اکنون در جمع ما نیستند. 

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام، ادامه داد: تاریخ هر جغرافیایی را با ایثارگری‌ها و فداکاری‌های افراد آن جامعه می‌شناسند و تاریخ دفاع مقدس، بخش روشنی از این جغرافیای اسلامی است که امروز در امتداد آن اربعین است که بستری برای انسان‌های آزاد است.

شاکرمی در پایان، رخداد عظیم اربعین را نشانه تلاش‌ها و مجاهدات شهیدان دانست، که تاج عزت و افتخار مردمان این دیار هستند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار