به مناسبت دهه کرامت؛

آیین غبارروبی و عطر افشانی آستان مقدس شهدای گمنام مسجد فائق برگزار شد

به همت خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ١٢ تهران مراسم غبار روبی و عطرافشانی آستان مقدس شهدای گمنام مسجد فائق محله خیابان ایران با حضور مسئولان و مدیران ارشد فرهنگی، مذهبی این منطقه به مناسبت دهه کرامت اجرا شد.
کد خبر: ۹۵۹۹۶۵۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸

آیین غبارروبی و عطر افشانی آستان مقدس شهدای گمنام مسجد فائق برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج، خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی منطقه ١٢ تهران عصر پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه زیر سایه امام رئوف با برپایی دسته جشن و سرور، آئین غبار روبی و عطر افشانی آستان مقدس شهدای گمنام مسجد فائق محله خیابان ایران را به مناسبت دهه پربرکت کرامت و ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) برگزار نمودند.


آیین غبارروبی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، قرائت صلوات خاصه و ادای ارادت به امام رضا(ع) آغاز شد.


بعد از مدیحه سرایی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، خادمیاران و یاوران رضوی در معیت پرچم متبرک بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام با گلاب متبرک رضوی آیین غبارروبی و عطرافشانی مرقد مطهر شهدای گمنام را با همخوانی سرود '' ای صفای قلب زارم'' برگزار نمودند.


در انتهای این مراسم که با استقبال گسترده عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همراه بود، نماز جماعت مغرب و عشاء اقامه گردید.

گفتنی است در لیالی پر برکت قدر ماه رمضان سال ١٣٨١ مسجد فائق تهران در خیابان ایران، شاهد تشییع پیکر پنج شهید گمنام دفاع مقدس بود که در طی مراسم با شکوهی تشییع و در کناره مقبره‌ای که برای همین منظور در کنار مسجد ساخته شده است، مهمان خاک گردیدند، شهیدان عبدالحسین و حسین عرب نژاد دو تن از شهدای گمنام این مسجد هستند که پیکر پاک آنها بعد از تدفین به عنوان شهید گمنام، شناسایی شد و پیکر مطهر این دو شهید والامقام که پسرعمو و اهل استان کرمان هستند در کنار پیکر مطهر سه شهید گمنام دیگر مسجد فائق مدفون می باشند.


خبرنگار: رضا کلاته

ارسال نظرات
آخرین اخبار