خبرهای داغ:

رسالت رسانه افزایش انگیزه، ترویج امید و حمایت از دانشمندان جوان باشد

کد خبر: ۹۵۹۹۹۲۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶

رسانه، ستون فقرات جهاد تبیین و محور امید آفرینی است

سردار سید قاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با بیان این نکته که رسانه ستون فقرات جهاد تبیین و محور امید آفرینی است بیان کرد: خبرنگاران افسران جنگ نرم در تقابل با دشمنان هستند. دشمنانی که با همه ابزارهای مدرن به دنبال ناامیدی جوانان و مردم کشور هستند.

انقلاب اسلامی دو گفتمان لیبرال دمکراسی و مارکسیستی را به چالش کشید

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ دو گفتمان لیبرال دمکراسی و مارکسیستی را به چالش کشید که نویدی بر آزادگان جهان برای رهایی از دست مستکبران بود‌. شرق و غرب به قراردادهای نظامی اکتفا نمی کردند و با ایجاد پادگان شهری بنام رژیم صهیونیستی زخم عمیقی بر پیکر جهان اسلام و منطقه وارد کردند و با حمایت سران مرتجع منطقه، ادامه ظلم و چپاول را تضمین کردند.

سردار قریشی عنوان کرد: در پنج قرن گذشته که فرانسه، انگلیس، اسپانیا و آمریکا به عنوان استعمار کهن که با حمله نظامی و گماشتن یک دست نشانده، تمام ثروت ملت ها را به تاراج می بردند همچنان که در هند با ایجاد کمپانی هند شرقی چپاول کشورهای آسیا و غرب آسیا را سالها میسر ساختند.

وی افزود: شاه می گفت من حکومتم را مدیون خدا، ملت، ارتش و شما( انگلیس و آمریکا) هستم. شاه آن قدر به ایالات متحده نزدیک بود که بیشتر برای آمریکا تلاش می کرد که نشان دهنده تسلط سیاسی و فرهنگی و اقتصادی، نظامی آمریکا بر ایران بود. دولت محمدرضا پهلوی با استدلال ملی شدن صنعت نفت می گفت ما ایرانیان لول هنگ هم نمی توانیم بسازیم. غرب و آمریکا از مردم ایران حق توحش می گرفتند تا اینکه امام خمینی(ره) به مردم فهماند که باید استقلال سیاسی و ملی خویش را بازیابیم.

سردار قریشی در ادامه اظهار کرد: اگر حکومتی روی کار می آمد باید به قدرت شرق یا غرب متکی می بود و برخی از روشنفکران و مذهبیون استقلال بدون وابستگی را به دو بلوک قدرت محال می دانستند. روز سوم خرداد ملت ایران با رهبری امام خمینی(ره)، در مقابل هجوم همه کشورهای دنیا و تحریم ها، با فتح خرمشهر اراده خود را بر مستکبرین دنیا تحمیل کرد.

وی اضافه کرد: در دوران قاجار معاهده ننگین ترکمانچای و گلستان به ایران تحمیل شد و بخش های بزرگی از کشور تجزیه شد. رژیم پهلوی همان خط و سیر را ادامه داد که واگذاری مناطق بزرگی از کشور به افغانستان، واگذاری آرارات و قره سو به ترکیه به سفارش انگلیس، واگذاری حق کشتیرانی در اروند به عراق از جمله اقدامات ذلیلانه رژیم پهلوی بود.

اراده پولادین ملت در جنگ تحمیلی عامل مهم در پاسداری از خاک میهن اسلامی بود

سردار قریشی اراده پولادین ملت در جنگ تحمیلی را عامل مهم در پاسداری از خاک میهن اسلامی نامید و گفت: صدام در پایان دفاع مقدس گفت؛ شما به آن چه که می خواستید دست یافتید. کشوری که بی اراده و ضعیف بود و قابلیت ساخت سلاح انفرادی را نداشت امروز سیلی به صورت آمریکا و انگلیس می زند.

رسالت رسانه افزایش انگیزه در جامعه، ترویج امید و نشاط و حمایت از دانشمندان جوان باشد

وی رسالت رسانه را افزایش انگیزه در جامعه، ترویج امید و نشاط و حمایت از دانشمندان جوان باشد. جورج فریدمن معروف به باشگاه کهنه کاران سیا می گوید؛ مشکل ما با ایران بر سر مسایل هسته ای نیست بلکه بدون حمایت غرب در حال نبرد با آمریکاست و توانسته ضربات خودش را وارد کند و به یک الگو مناسب تبدیل شده است. پیش از انقلاب ۲۴ هزار پزشک در کشور فعال بودند که ۵۰ درصد پاکستانی بنگلادشی و هندی بودند که اغلب دانشجویان پرستاری بودند و قواعد اولیه پزشکی را نمی دانستند در حالیکه امروز جزو برترین های علم پزشکی در دنیا هستیم.

سردار قریشی در ادامه با مقایسه دوران پیش و پس از انقلاب در عرصه های مختلف بیان کرد: قبل از انقلاب، درصد بانوان فارغ التحصیل دانشگاه ها ۶ درصد و امروز ۴۶ درصد است. تعداد بانوان پزشکان ۵۹۷ نفر و امروز ۶۰ هزار نفر پزشک زن مشغول طبابت هستند.

مدال آوران زن در رژیم گذشته ۵ نفر و امروز این تعداد به ۲۰۰ بانوی مدال آور ارتقا یافته است.

این مسوول اضافه کرد: قبل از انقلاب تعدادی از افسران نیروی هوایی متوجه شدند موشک های ارسالی از آمریکا دارای عیب اساسی است و این موشک ها توسط تعدادی از افسران ایرانی تعمیر می شوند. وقتی آمریکایی ها متوجه می شوند موشک ها دیگر ایراد ندارند ساواک را مامور برخورد با این افسران می کند. امروز ناو جنگی، اژدر و انواع تجهیزات مانند توپ و پهپاد و موشک را خودمان می سازیم و از شرق و غرب بی نیازیم.

عملیات وعده صادق اولین حمله کشور خارجی پس از ۷۰ سال به اسراییل بود

سردار قریشی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق دارای دو بعد مهم بود تصریح کرد: ابتدا فرماندهی رهبر انقلاب و دوم توان و علم فناوری ایران در حوزه نظامی، سیستم های هدایت و ماهواره ای در برخورد با اسراییل بود. عملیات وعده صادق از چند منظر دارای اهمیت بود. ابتدا حمله ایران از داخل خاک خود به رژیم صهیونیستی بود. هرچند درگذشته هر حمله ای علیه جبهه مقاومت را پاسخ می دادند، تجهیزات صد درصد ساخت ایران و اولین حمله کشور خارجی پس از ۷۰ سال به اسراییل بود و مهمترین و حفاظت شده ترین پایگاه های رژیم هدف حمله نظامی ایران قرار گرفت.

کسب رتبه های برتر بانوان در عرصه های مختلف ملی و بین المللی پس از انقلاب اسلامی 

وی اهمیت و به کارگیری ساخت تجهیزات پهپاد و موشک های کروز و بالستیک را از دیگر شاهکارهای وعده صادق عنوان کرد که توانست از دوازده حلقه حفاظت شده در منطقه با حمایت ناتو، اروپا و آمریکا عبور کند. با پیروزی انقلاب در بسیاری از حوزه ها جزو برترین ها هستیم. از جمله رتبه دوم بنیادی، سوم سدسازی، ششم در علم نانو، هفتم در رشد امید به زندگی سیزدهم در داشتن سوخت هسته ای. همچنین در توانایی پرتاب ماهواره جزو پنج کشور برتر دنیا و در علم ژنتیک جزو ده کشور برتر و چهارمین کشور برتر پیوند اعضا هستیم که به برکت شعار «ما می توانیم و خودباوری» انقلاب مردم ایران بود.

جمهوری اسلامی توانست تکنولوژی و توان فرماندهی را ایجاد کند

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه بیان کرد: جمهوری اسلامی توانست تکنولوژی و توان فرماندهی را ایجاد کند طوری که کلماتی که بزرگان نظامی دشمن درباره عملیات وعده صادق بیان کردند کلماتی نظیر «عملیات بزرگ، گسترده و بازدارنده» بود. در خصوص بازدارندگی دو نوع نگاه وجود دارد که عملیات وسیع با کشتار بالا باشد اما نگاه دیگر انهدام بازدارندگی و توان نظامی و تهاجمی دشمن است. روزگاری کشور، فشنگ و سلاح های اولیه را نمی توانست بسازد و امروز به برکت انقلاب، سازنده و صادر کننده سلاح های راهبردی هستیم. در دوران پهلوی ما در صنعت نفت صددرصد وابسته بودیم و امروز ایران سازنده و صادرکننده فناوری نفت است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار