با حضور کاروان «زیر سایه خورسید»؛

نشست ادبی «خورشید فروزان، ماه تابان» در آذربایجان‌غربی برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت ایام دهه کرامت، با حضور کاروان زیر سایه خورشید نشست ادبی «خورشید فروزان، ماه تابان» در آذربایجان‌غربی برگزار شد، در این رویداد شعرای آئینی نیز به شعرخوانی پرداختند.
کد خبر: ۹۶۰۰۰۵۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در نشست ادبی «خورشید فروزان، ماه تابان» که با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، گفت: حضور «کاروان زیر سایه خورشید» با پرچم متبرک حرم مطهری رضوی در نشست امروز که مزین به نام حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) است، مایه خیر و مباهات اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

وی با بیان اینکه رابطه حضرت معصومه(س) با امام رضا(ع) بسیار ویژه بوده و شباهت بسیاری به رابطه حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) داشت، ادامه داد: این نشست با حضور شاعران، ادیبان و علاقه‌مندان شعر و ادبیات رضوی و با موضوع خواهری و برادری برگزار می‌شود.

معصومی با اشاره به لزوم تببین سبک زندگی اسلامی رضوی در ایران اسلامی گفت: کتاب، محملی برای انتقال دانش و آگاهی است؛ استفاده از این محمل و برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و برنامه‌های کتاب محور با موضوع امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) نقش مهمی در ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی دارد.

گلباران پرچم متبرک رضوی توسط حاضرین، اجرای پویش «مروجان رضوی»، پخش کلیپ های مرتبط، شعرخوانی شاعران آیینی، شعرخوانی رادوین اخلاقی عضو کودک محفل ادبی دنیز و ... بخش های دیگری از این آئین بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار