مدیرعامل جدید کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران؛

بهره مندی ایران اسلامی از بهترین مجتمع ساخت کشتی و مجتمع فرا ساحلی

بهره مندی ایران اسلامی از بهترین مجتمع ساخت کشتی و مجتمع فرا ساحلی
صادقی عنوان کرد:ما بهترین مجتمع ساخت کشتی و فرا ساحلی را در جنوب ایران داریم و در بخش تعمیرات کشتی به طور کامل به خودکفایی رسیدیم.
کد خبر: ۹۶۰۰۱۳۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۱

قزوین_ به گزارش بسیج، صادقی مدیرعامل جدید کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در اختتامیه جام رسانه امید که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ تحمیلی بزرگترین مجتمع کشتیرانی احداث شد که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است. ما بهترین مجتمع ساخت کشتی و فرا ساحلی را در جنوب ایران داریم همانطور که در بوشهر و خرمشهر اقداماتی را انجام داده‌ایم ولی در بندرعباس مجتمع ۱۱۰۰ هکتاری را انجام دادیم و با کمال افتخار می گویم که در سال ۷۲ کارآموز این مجتمع بودم.

مدیر عامل کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: در این مجتمع ۴ الی ۵ محور فعالیت صورت و در آن کشتی‌های بزرگ و کوچک و بحث تعمیر و بازسازی انجام می‌گیرد.

صادقی افزود: در این مجتمع بیش از ۳۵۰ فروند کشتی بزرگ و کوچک ساخته شده و ۱۷ یونیت نفت و گاز تحویل دادیم و ۱۱ سکوی حفاری بازسازی و به بهره‌برداری رسیده همچنین ۱۹۶۵ فروند کشتی بزرگ را بازسازی کردیم؛ امروز در بخش تعمیرات کشتی کامل به خودکفایی رسیدیم و در پروژه‌های نفت و گاز در ۲۰ سال پیش صد در صد وابسته بودیم اما الان به طور کامل به خودکفایی رسیده و پروژه‌های مهمی در این مجتمع اجرایی می‌شود.

صادقی تصریح کرد: در پروژه‌های نفت و گاز ۲۲ میدان پارس جنوبی کار اجرایی انجام داده و در حال حاضر پیمانکار هستیم؛ ما در کشتی سازی و فراساحلی تمام نیازهای اجرایی این پروژه را برطرف کرده ایم. 

وی اضافه کرد: کشور ما به عنوان کشور دریایی که ۹۵ درصد حمل و نقل از طریق دریا به دلیل سهل الوصول و ارزان بودن انجام می‌شود ولی ناوگان آن فرسوده است و سن ناوگان ما ۲۲ سال است در حالی که متوسط سن ناوگان در سطح دنیا ۹ سال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی منتظر هستند که تحریم‌های ظالمانه از میان برداشته شوند؛ اما اعلام می‌کنیم همانطور که به طور کامل در بخش تعمیرات توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم در بخش ساخت هم آمادگی کامل را داریم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار