روایت خدمت و جهاد/تقدیم به آنانی که در گمنامی خدمت می کنند؛

روایتی کوتاه از خدمت جهادگران دانشجو به مردم مناطق سیل زده طارم سفلی قزوین

روایتی کوتاه از خدمت جهادگران دانشجو به مردم مناطق سیل زده طارم سفلی قزوین
  جهادگران دانشجوی بسیجی با سرلوحه قرار دادن خدمت بی منت، اقدامات ارزنده ای را به ثمر نشاندند و هر جا کار بر زمین مانده ای دیدند، بلادرنگ حضورشان را به نمایش گذاشتند. گویی هزاران قلب در وجودشان می جوشد و آرام گرفتن دلهای آنان در گرو آرامش هزاران قلب دیگر است.
کد خبر: ۹۶۰۰۱۹۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱

قزوین_ به گزارش خبرگزاری بسیج؛ جهادگر که باشی فقط کافیست بشنوی در یک جایی، اشخاصی به کمک تو نیاز دارند آن وقت هر کاری داری زمین می گذاری تا با جان و دل به کمک هم نوعانت بشتابی. همه توانایی ها و داشته هایت را وسط می گذاری تا در گودِ عمل نشان دهی در عرصه خدمت رسانی چند مَرده حلاجی.

جهادگران بسیجی همیشه در هر حادثه و اتفاقی نشان دارند که مرد عمل هستند. از همان ساعات اولیه با رجوع به مناطق آسیب دیده، آستین همت بالا زده تا دردی از آلام مردم حادثه دیده دوا کنند و التیام بخش دلها باشند.

جهادگران بی منت ایران زمین، همیشه با گذر از راحتی و رفاه خود نشان دادند که یاری رسانی به آسیب دیدگان و نیازمندان، بیش از هر چیز دیگری به عزم و اراده‌ای فولادین و دلی همراه و همدل نیاز دارد.

گویی هزاران قلب در وجود آنان می جوشد و آرام گرفتن دلهای آنان در گرو آرامش هزاران قلب دیگر است. بی منت وارد عرصه خدمت می شوند و جانانه می کوشند.

حیدری مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خدمت صادقانه جهادگرانی می گوید که در برهه های مختلف وارد صحنه شده و هر چه در توانشان بوده به کار گرفتند تا قدمی برای خدمت به مردمان دیارشان بردارند.

وی عنوان می کند: گروه جهادی میثاق از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در طول سالهای گذشته در عرصه‌های مختلفی وارد شده و اقدام به خدمت رسانی کرده است، از ساخت منازل برای محرومین در مناطق طارم قزوین گرفته تا اردوهای جهادی پزشکی، مشاوره‌ای، خدمات رسانی تخصصی مثل مشاوره‌های حقوقی.

حیدری می گوید: توزیع غذاهای گرم در حاشیه شهر، برگزاری اردوهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در مدارس مناطق محروم از دیگر فعالیت های گروه جهادی میثاق است.

وی با اشاره به برخی عملکردهای گروه جهادی میثاق بیان می کند: سال گذشته قرارگاه جهادی در دهستان چوقور منطقه طارم مستقر شد و در بازه زمانی ۱۵ روزه ۶ روستا را ۶ عرصه پزشکی، مشاوره، مطالبه گری، عمرانی، آموزشی و فرهنگی مورد پوشش خدمات رسانی قرار داد.

مسوول گروه جهادی میثاق ادامه می دهد: انجام کار فرهنگی در ۶ روستا مقارن با ایام محرم، برگزاری هیئات و کلاس های آموزشی از دیگر فعالیت های گروه جهادی دانشگاه آزاد قزوین بود که سال گذشته ارائه شد.

وی می افزاید: این فعالیت ها ادامه داشت تا شبی که خبرها حاکی از وقوع سیل در منطقه طارم داشت. بلافاصله ۳ نفر از دانشجویان بسیجی ساعت ۶ صبح فردای آن روز برای شناسایی و ارزیابی میزان آسیب وارده در منطقه سیل زده حضور یافتند و تا ساعت ۹ صبح امکانات لازم را برای خدمات رسانی بهتر اعلام کردند.

حیدری اذعان می کند: پس از تهیه امکانات ساعت ۱۲ همان روز دانشجویان بسیجی و جهادگر به منطقه سیل زده اعزام و در روستای باغدشت مستقر شدند و اقدام به خدمت رسانی و تخلیه آب و گل و لای از منازل کردند.

وی در ادامه می گوید: با توجه به شدت حادثه و خرابی جاده‌ها امکان انتقال امکاناتی نظیر لج کش و کفکش نبود بنابراین بچه های جهادی مجبور شدند با همان امکانات ساده اقدام به گل روبی از منازل سیل زده کنند و در برخی از منازل که دام داشتند اقدام به جا به جایی دام ها کرده، همچین اسباب و اثاثیه منازل مردم روستا به جاهای دیگر منتقل شد.

حیدری با یادآوری اقدامات جهادی دانشجویان بسیجی می گوید: خدمات گروه جهادی میثاق مختلف و متنوع، متناسب با اقتضائات روز بوده به طور مثال جهادگران بسیجی در ایام کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در حوزه غربالگری، تست کرونا، شستشوی اجساد کرونایی و سمپاشی سطح شهر و تهیه موبایل برای دانش آموزان و دانشجویان مناطق محروم فعالیت داشتند.

وی با اشاره به فلسفه وجودی بسیج دانشجویی بیان می کند: امام راحل در فرمان تشکیل بسیج به دانشجو و طلبه چندین مورد را بر عهده بسیج دانشجویی قرار می دهند از جمله اینکه، جوانان بسیجی دانشجو باید سردمدار فعالیت بسیج در کل کشور باشند.

مسوول گروه جهادی میثاق اضافه کرد: در راستای فرمان امام راحل و تحقق منویات مقام معظم رهبری که بسیجی دانشجو باید مثل پیچ و مهره باشد همواره تلاش داشتیم تا در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم پیگیری و اقدام کنیم.

وی در پایان سخنان خود می گوید: دانشجویان بسیجی همواره در صحنه های حساس حضوردارند به طور مثال علی رغم همه ناملایمات و بی مهری های رخ داده طی سالهای گذشته، فقط به دلیل اعتقادات و آرمان هایی که دارند میدان را خالی نگذاشتند و همین امر عامل پیشروی و ثابت قدم بودن آنان در برهه های مختلف است.

به گزارش بسیج؛ جهادگران بسیجی با سرلوحه قرار دادن انجام کار بی منت، در طول سال های پس از انقلاب اقدامات ارزنده و خدمات موثری را به ثمر نشاندند و هر جا کار بر زمین مانده ای دیدند یا نیازی از هم نوعان خود را احساس کردند بلادرنگ حضور پررنگشان را به نمایش گذاشتند. فرشتگانی که هماره نامی نیک از خود به یادگار می گذارند.  

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار