علمای برجسته اهل سنت کردستان:

«شهید رئیسی» شهید راه خدمت شد

علمای برجسته اهل سنت کردستان طی پیام هایی ضمن تسلیت به تمام مردم کشور اظهار داشتند که کردستانی ها هیچگاه خدمات ماندگار شهید سید ابراهیم رئیسی را فراموش نخواهند کرد و ایشان در خدمت هم‌طراز شهید رجایی در دوران اول انقلاب بودند و در راه خدمت صادقانه به درج رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۹۶۰۰۴۱۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، شهادت «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» خادم الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه تیم همراه ایشان در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه سی در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی طی یک سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

علمای برجسته اهل سنت کردستان طی پیام هایی ضمن تسلیت به تمام مردم کشور اظهار داشتند که کردستانی ها هیچگاه خدمات ماندگار شهید سید ابراهیم رئیسی را فراموش نخواهند کرد و ایشان در خدمت هم‌طراز شهید رجایی در دوران اول انقلاب بودند.

ماموستا فایق رستمی عالم برجسته اهل سنت کردستان با اشاره به آیه مبارکه مِنَ المُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا؛ اظهار داشت: با عرض تسلیت ضایعه جانکاه سانحه جانسوز بالگرد، شهادت رئیس جمهور مردمی و خدوم و‌ مغتنم شهید حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را حضور رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران عزیز خاصتا مردم نجیب استان کردستان تسلیت عرض گفته و از درگاه خداوند متعال رضوان وحشر با اولیای الهی را برای آن مجاهدین انقلابی و خستگی ناپذیر و خادم ملت مسئلت می نمایم.

وی با بیان اینکه چه خوب مزد خدماتشان را گرفتند، شهادت درخدمت مبارکتان باد؛ عنوان کرد: قطعأ مردم فهیم وهمه علمای معزز کردستان هیچگاه خدمات ماندگار و دلسوزانه این بزرگ مرد را که خدمت با تاسی به روحیه جهادی برای آبادانی این استان بود از یادها فراموش نخواهند کرد.


شهید آیت الله ابراهیم رئیسی قولاً و عملاً خادم ملت و محرومان بود

ماموستا جلال مرادی امام جمعه شهرستان دیواندره نیز ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از همراهان ایشان از جمله حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی به محضر مبارك مقام معظم رهبري و ملت شریف ایران اسلامی؛ اظهار داشت: سيد دلها شهادتت مبارك، همه می دانيم كه خدمت به خلق خدا، در فرهنگ قرآن، ارزش و ثواب فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است؛ «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ» خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد. پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

ماموستا مرادی عنوان کرد: عنایت قرآن کریم بر توجه به دیگران، به حدی است که انفاق و گره گشایی از کار دیگران را از شرایط مهم بهره جستن از روح هدایت گری قرآن می داند. چنان که خداوند در آیه های ۲ و ۳ سوره بقره می فرماید: آن کتاب [قرآن]که تردیدی در آن راه ندارد، مایه هدایت پرهیزکاران است.[پرهیزکاران]کسانی هستند که به غیب [یعنی آنچه از حس، پوشیده است]ایمان دارند و نماز به پا می دارند و از مواهبی که روزی شان دادیم، انفاق می کنند.

این عالم اهل سنت افزود: بنابر این آیات خداوند، آنهایی را هدایت می کند و کسانی را از شهد شیرین حقایق خود می نوشاند که در کنار ایمان به غیب و به پاداشتن نماز، اهل انفاق و در اندیشه احسان و خدمت به دیگران نیز باشند ، كه حقا خادم جمهور ملت ايران حضرت آیت الله سید ابراهیم رئيسی در حوزه ی خدمت رسانی يك آفتاب عالم تابی بودند که قولا وعملا خادم ملت و بالأخص محرومان بودند.

ماموستا مرادی بیان داشت: شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در عرصه ي سياستهاي خارجي وروابط بين الملل هم توافق با عربستان يكي از شاهكارهاي خدمات سياسي وزير امورخارجه وتيم سياسي حضرت آیت‌الله رئيسي بود كه جاي تقدير ويژه دارد ، امادر برابرمشیت الهی جز صبر و شکیبایی چاره ای نیست فلذا بادلی آکنده از غم و اندوه این مصیبت موجعه و عظمی را محضر مبارك مقام معظم رهبري وبيوت داغديده آن خادمین ملت وعموم ملت عزادار ایران اسلامی تسلیت و تعزیت معروض و براي همه صبر جمیل واجرجزیل وبراي آن شهداء عالي مقام ترفیع درجات را از ايزد لايزال مسئلت مي نمايم.

شهید آیت الله رئیسی در خدمت، همطراز شهید رجایی در دوران اول انقلاب بودند

ماموستا امجد محمودی در پیامی شهادت رئیس جمهور محبوب کشورمان به همراه چند تن دیگر از همراهانشان در سانحه هوایی هلی کوپتر در حین انجام وظیفه در منطقه ورزقان شهرستان تبریز در استان آذربایجان شرقی را تسلیت و تعزیت گفت و اظهار داشت: انا لله و انا الیه راجعون؛ حادثه غم انگیز سقوط،بالگرد حامل ریاست محترم جمهور و همراهان و به شهادت رسیدن آن عزیزان موجب تاسف و تالم این جانب گردید بی شک رئیس جمهور همطراز شهید رجایی در ساده زیستی و تواضع و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید و وجود ایشان به عنوان رئیس جمهور یک غنیمت بود و آنچه در توان داشت در راه خدمت به همه ملت ایران در میدان عملیاتی نمود.

وی گفت: رئیس محبوب و مردمی کشورمان در سفرهای استانی بعضا دو بار به استان‌ها سفر داشتند تا از نزدیک شاهد وضعیت و معیشت مردم باشد و به جرات می توان گفت جز شهید رجایی هیچ رئیس جمهوری در طول دوران انقلاب اسلامی به اندازه ایشان مردمی نبوده است .

ماموستا محمودی در پایان افزود: اینجانب به عنوان ماموستا و مدرس علوم دینی و عالم اهل سنت در شهرستان مرزي مریوان ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری و خانواده محترم و بازماندگان ایشان اجر جزیل را از ذات احدیت مسئلت می نمایم رئیس جمهور محبوب ایران آیت الله سید ابراهیم رئیسی شهادت گوارای وجودتان باد.



انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار