رئیس حوزه‌های علمیه کشور:

این غم‌جانکاه دست‌مایه‌ای برای اقتدار ملی می‌شود

رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: کشور ما تجربه‌های سنگینی از این دست را پشت سر گذاشته است؛ این غم جانکاه دست‌مایه‌ای برای پیشرفت‌های بیشتر کشور و افزایش اقتدار ملی در سطح منطقه و جهان شود.
کد خبر: ۹۶۰۰۴۶۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه به مقام معظم رهبری و ملت ایران اظهار کرد: سابقه دیرینه‌ای در شناخت آیت‌الله رئیسی داشتم و هم به لحاظ شخصیت ممتاز و هم از حیث علاقه شخصی من و تمام اعضای حوزه‌های علمیه کشور در سوگ ایشان غمگین هستیم و امید است به لطف خداوند و همت بلند مردم ایران این غم جبران شود.

وی افزود: من در مراوده و معاشرت‌های مستمری که با ایشان داشتم می‌توانم به چند نکته در مورد ایشان صحبت کنم که تواضع و فروتنی ستودنی ایشان از جمله این موارد است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: زندگی ایشان درس فروتنی و تواضع برای همگان است و فردی که با ایشان می‌نشست هیچگاه احساس فاصله از ایشان نمی‌کرد.

وی با اشاره به صفای باطن و صداقت شهید خدمت، آیت‌الله رئیسی بیان کرد: صداقت و یکرنگی، بی‌ریایی و باصفایی از دیگر صفات برجسته ایشان است؛ آیت‌الله رئیسی گوش شنوا داشت و تمام سخنان را با دقت می‌شنیدند و با یک جمع‌بندی حرکت می‌کردند.

اعرافی تصریح کرد: از دیگر صفات دلنشین این شهید بزرگوار که باعث این موج همبستگی و ابراز احساسات ملت شریف ایران شد؛ عشق وافر ایشان به مردم و بی‌قراری وی به خدمت به مردم بود.

وی با اشاره به روحیه جهاد و خدمت شهید آیت‌الله رئیسی ادامه داد: داشتن روحیه کار جمعی و هم‌اندیشی، نگاه کلان تمدنی و بین‌المللی، ذوب در انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و ملت ایران از دیگر صفات بارز شخصیتی ایشان بود و موج این نگاه ملی، فراملی و تمدنی در ایشان و حضور وی در قضایای اخیر در منطقه تاثیر ایشان و شهید امیرعبدالهیان در افزایش اقتدار ملت ایران، پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت محور مقاومت بسیار پررنگ بود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در کنار تمام این موارد ایشان ادعایی در کار نداشت و اهل مطالعه و دانش بود و امیدواریم علیرغم این غم جانکاه شاهد همبستگی ملی باشیم و در فاصله کوتاه شاهد این هستیم که همه پای کار آمدند و روح وحدت ملی و اسلامی و انقلابی در کشور ما متجلی شد.

وی ادامه داد: کشور ما تجربه‌های سنگینی از این دست را پشت سر گذاشته است و امیدواریم با همت والای جوانان، مردم، گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی از این غم جانکاه دست‌مایه‌ای برای پیشرفت‌های بیشتر کشور و افزایش اقتدار ملی در سطح منطقه و جهان شود.

اعرافی اظهار کرد: با هدایت مقام معظم رهبری و ساز و کار پیش‌بینی شده در اصل ۱۳۱ قانون اساسی و همکاری قوای مقننه و قضائیه در کنار هیئت دولت و معاون اول رئیس جمهور با همکاری نهاد‌هایی مانند شورای نگهبان شاهد آرامش در کشور خواهیم بود و طبق مسیری که قانون تعریف کرده است کشور سامان پیدا خواهد کرد و به سمت اهداف بلندی که ترسیم شده است حرکت خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وظیفه مردم و مسئولان در این شرایط بیان کرد: در امور اجرایی کشور هیچگونه اختلالی وجود ندارد و معاون اول رئیس جمهور با تایید مقام معظم رهبری تمام اقدامات هیئت دولت و برنامه‌های جاری و متعارف کشور استمرار پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مطابق اصل ۱۳۱ قانون اساسی کشور در فاصله ۵۰ روز تدابیر لازم اندیشیده می‌شود، امروز شورای نگهبان جلسه‌ای خواهد داشت و سایر نهاد‌ها برنامه‌های خود را به شکل عادی پیگیری خواهند کرد؛ گرچه این غم برای تمام ملت ایران بسیار سنگین است، اما در زمینه امور کشور جای نگرانی وجود ندارد.

اعرافی با اشاره به وظیفه مردم در این شرایط تصریح کرد: مردم وظیفه خود را به خوبی تشخیص دادند؛ حضور در صحنه، نشان دادن اقتدار و وحدت ملی وظیفه مهم مردم است که در قالب حضور در صحنه‌های مهم کشور ایفا می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به شعار سال و اینکه مشارکت مردمی محور سال جاری است، امیدواریم که مردم مانند گذشته و بیش از گذشته همراه خادمان خود در دولت و قوای اداره کننده کشور و برای پیشبرد امور کشور تلاش کنند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دشمنان ملت ایران اگرچه تجربه کردند، اما درس نمی‌گیرند و باید بدانند که ایران از یک سرمایه غنی تاریخی، فکری، معرفتی و فرهنگی برخوردار است، گفت: دشمن در طول دهه‌ها تلاش کرد تا اقتدار فکری، معنوی و گفتمانی انقلاب اسلامی و ملت ایران را بشکنند؛ دشمن باید بداند که عملیات وعده صادق نمادی از همبستگی تمام جریان‌ها و انقلاب اسلامی بود و گوشه‌ای از اقتدار ملی ما را در عملیات وعده صادق دیدند.

وی افزود: در مراسم تشییع و خاکسپاری شهیدان خدمت دشمن مجدد گوشه دیگری از اقتدار و عظمت ملت ایران را خواهد دید و مطمئت باشند این ملت با این شهدای عالیقدر و سرمایه‌هایی که از امام راحل در دست دارد عقب نخواهد نشست و پیش خواهد رفت.

اعرافی در پایان تصریح کرد: هرگاه چهره زیبای آیت‌الله رئیسی را به یاد می‌آورم به یاد ارزش‌های بزرگ دینی و انقلابی می‌افتم و امید من این است که نسل جوان ما به این سرمایه‌های بزرگ کشور اعتماد و توجه کند و از این سرمایه‌ها برای پیشبرد آرمان‎‌های کشور و انقلاب اسلامی الگو گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار