همزمان با خبر شهادت رئیس جمهور منتشر شد؛

پیام‌های تسلیت مسئولان یزدی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان

در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور کشور ایران جمعی از مسئولان یزد در پیام‌های جداگانه‌ای این واقعه دردناک را به ملت شریف ایران تسلیت گفتند.
کد خبر: ۹۶۰۰۴۶۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور کشور ایران در سانحه هوایی عصر یکشنبه جمعی از مسئولان یزد در پیامی این واقعه دردناک را به ملت شریف ایران تسلیت گفتند.

پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان‌، استاندار و نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری در پی حادثه جبران‌ناپذیر شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

الذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلآئِكَةُ طَيِّبِينَ يَقُولُونَ سَلامٌ عَلَيْكُمُ ادْخُلُواْ الْجَنَّةَ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ(نحل آیه 32 )

سانحه جانکاه و خسارت بار سقوط بالگرد، مقارن با ولادت حضرت ثامن الائمه(ع) که منجر به شهادت رئیس جمهور فداکار و مردمی، حضرت آیت الله رئیسی رضوان الله علیه، وزیر فقید امور خارجه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار و سایر هیات همراه گردید، آحاد مردم عزیز ایران اسلامی را در بهت و اندوهی عمیق فرو برد و دل‌های امت اسلامی و دوست‌داران نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سراسر دنیا به درد آورد و محفل صلحا و ابرار در جوار حق صفا بخشید.

حضرت آیت الله رئیسی فقیهی وارسته بود که سراسر عمر بابرکت خویش را در قامت یار وفادار، دیرین و بی‌ادعای امام و رهبری جز در مسیر خدمت خالصانه و بی‌وقفه به مردم شریف و تحقق آرمان‌های متعالی و الهی انقلاب اسلامی مصروف نداشت و در دلبستگی قلبی و عملی به ارزش‌های والای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، که خود نیز حقیقتا ًاز سلاله پاک آن شجره طیبه بود، نمونه‌ای درخشان است.

بزرگ مردی که مورد عنایت خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) بود و خدمات عظیم و چشمگیر دولت مورد هدایت مدبرانه و انقلابی ایشان بارها مورد تمجید معظم‌له قرار گرفته بود.

شخصیتی وارسته که در مسئولیت‌های سنگین، خطیر و سرنوشت سازی برای کشور از جمله تولیت آستان قدس رضوی، ریاست قوه قضاییه، نایب رئیس اول مجلس خبرگان، معاون اول قوه قضاییه، عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام، دادستان کل کشور، ریاست بازرسی کل کشور و ... راه سعادت ابدی را تنها در عرصه خدمتی الهی و شبانه‌روزی به بندگان خدا جستجو می‌کرد و پایان عمر بابرکتش نیز در لباس مقدس روحانیت و قامت منتخب و خادم مردم به عنوان رئیس جمهور، در همین مسیر نورانی و در حال خدمتگزاری به مردم عزیز در دورترین و محروم‌ترین نقطه‌های ایران اسلامی رقم خورد و حضرت دوست او را بر خوان گسترده اولیای الهی و اجداد طاهرینش میهمان گردانید.

اینجانبان ضمن اعلان مراتب تأسف خود از این ضایعه عمیقاً تلخ و جبران‌ناپذیر و تسلیت صمیمانه این فقدان دردناک به محضر مبارک حضرت صاحب الزمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و هیأت محترم دولت و همدردی با آحاد مردم شریف ایران اسلامی به ویژه مردم ولایتمدار و عزادار دارالعباده و دارالعلم استان یزد، که در سفرهای بابرکت این مجاهد نستوه به استان، اوج علاقه خویش را به این عالم ربانی به نمایش گذاشته بودند، اطمینان می‌دهیم در پرتو فرامین مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تلاش فداکارانه و جانفشانی فرزندان این سرزمین که در مکتب او و شهدای والامقام انقلاب اسلامی تربیت یافته و قد کشیده‌اند، کوچک‌ترین خللی در مسیر پیشرفت و حرکت کشور به سمت قله‌های عزت و افتخار ایجاد نخواهد شد و مردم ایران عزیز اسلامی راه او و همسفران شهیدش را عاشقانه و خالصانه ادامه خواهند داد.

درود خدا بر آن عزیز سفر کرده و اجداد طاهرینش و همسفران وارسته‌اش باد.»

علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار یزد نیز در پیامی شهادت هشتمین رئیس جمهور کشورمان را تسلیت گفت و در پیامی آورد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

روح سلاله حضرت زهرا(سلام الله علیها) و رئیس جمهور مردمی در راه خدمت به ملکوت اعلی پیوست و او شد سیدالشهدای خدمت.

با نهایت تأثر و تاسف، ملت شریف ایران اسلامی در شب میلاد حضرت ابوالحسن‌الرضا(علیه آلاف التحیه و الثنا)، بزرگ خادم آستان ملک پاسبان حضرتش و خدمتگزار مجاهد، ولایتمدار، انقلابی، مردمی و استکبارستیز خود؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی را در حادثه‌ای بسیار تلخ و اندوه‌بار از دست داد.

شهادت، اگرچه دعای عبادات یومیه و نوافل سید محرومان بود، اما فقدان ایشان، ثلمه‌ای بزرگ بر پیکر کشور عزیز ما ایران وارد ساخت و در ادامه قلوب آحاد مردم را سخت مجروح و داغدار کرد؛ حادثه‌ای به غایت جانسوز که تلخی فراق سردار دل‌ها را در اذهان تداعی کرد.

بی گمان چلچراغ خدمات ارزشمند شهید آیت الله رئیسی(ره) چه در دوران ریاست بر قوه قضاییه، چه در زمان تولیت آستان قدسی ثامن الحجج(علیه‌السلام) و نیز در این کمتر از سه سال ریاست بر قوه مجریه وعرصه‌های پیشین مجاهدت خالصانه، در دل مردم فهیم، پرفروغ و جاودان خواهد ماند؛ مردمی که با چشم خود مردمی‌بودن منتخب محبوب خود را دیدند و به این درک رسیدند که او خالی از خویش و پر از مردم بود.

این داغ با شهادت شمار دیگری از فرزندان خدوم ملت، آقایان آیت‌الله آل هاشم؛ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز، دکتر امیرعبداللهیان؛ وزیر انقلابی امور خارجه، دکتر رحمتی استاندار خدوم آذربایجان و سردار موسوی سرتیپ حفاظت رئیس جمهور و شهدات تنی چند از همراهان(رَحِمَهُمُ الله) جانگذارتر و سنگین‌تر شده است؛ عزیزانی که هر یک به نوبه خود منشا اثر خیر و خدمت بودند.

با چشمی پراشک و سینه ای پر درد این ضایعه مولمه را به محضر ولی عصر و صاحب زمان؛ حضرت بقیه الله(ارواحنا فداه) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله‌العظمی امام خامنه‌ای(ادام الله ظله الوارف)، اعضای محترم هیأت دولت، مردم شریف ایران اسلامی، مردم شریف انقلابی و متدین دارالعباده یزد و خانواده‌های مکرم این عزیزان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

از درگاه خداوند باری تعالی، برای دولتمردان شهید علو درجات و برای همه مصابین خاص و عام صبر جمیل و اجز جزیل را خواهانم.

محمدکاظم صادقیان، مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان یزد نیز در پیام خود آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

مِنَ المُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب ایران اسلامی آسمانی شد.

رئیس جمهور پرتلاش و خستگی‌ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

با قلبی اندوهگین‌، سانحه جانسوز بالگرد‌، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم و‌ مغتنم ایران اسلامی حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان ایشان را به محضر امام عصر (عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران بویژه مردم شهید پرور استان یزد تسلیت عرض نموده ، از خداوند منان برای آن عزیزان سفر کرده غفران و مغفرت الهی و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم .»

در پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پی عروج ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد نیز آمده است:

انَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ

عروج ملکوتی ریاست محترم جمهور مردمی و همراهان ایشان چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری در باور می نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌اي جز تسلیم و رضا نیست.

این ماتم جانگداز را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و نایب برحقش رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت شریف و بزرگوار ایران ،جامعه سلامت کشور و خانواده ارجمندشان صمیمانه تسلیت عرض می نمایم.

ملت غیور ایران از این آزمون سخت همچون ۴۵ سال گذشته با اتکا به پروردگار متعال و یاری ائمه اطهار سربلند بیرون خواهد آمد.

خدمات شایسته و ارزشمند ریاست محترم جمهور حضرت آیت الله رییسی در حوزه بهداشت و درمان در یادها خواهد ماند.

بی تردید، راهی که آن مقام والا در پیش گرفته بود،سرلوحه همگی ما در رسیدن به قله ها و پیشرفت روز افزون ایران عزیز خواهد بود.

عالیه مقامی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز در پیام خود آورده است: « سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِين

درود بر ابراهيم، نيكوكاران را چنين پاداش مى‏ دهيم در حقيقت او از بندگان با ايمان ما بود.

این هنر مردان خداست که شهید باشند قبل از شهید شدن.

خادم امام رئوف باشند و عیدی از دست او بگیرند.

ضمن عرض تسلیت این حادثه اسفناک، رضوان الهی را برای سیدالشهدای خدمت، آرامش و شکیبایی را برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی را برای مردم ایران آرزومندم.»

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

باسمه تعالی

مِنَ المُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و خادم الرضا علیه‌السلام، خادم مردم و تلاشگر و خستگی ناپذیر، بسیار سخت و ناگوار است. ایشان در طول دوران خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئولیت‌های مختلف با خدمت خالصانه و جهادی محبوب دل مردم و امامین انقلاب بود.

شهادت ایشان در شب ولادت امام هشتم علیه السلام به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران پاداش تلاش شبانه روزی و خدمت مخلصانه و همچنین مبارزه با فساد و عدالت محوریش بود که نور امید را در دل محرومان و مستضعفان عالم زنده کرد.

شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور خدمتگزار، مردمی و محبوب و همراهان ایشان از جمله آیت‌الله سید آل هاشم، دکتر حسین امیرعبداللهایان و دکتر مالک رحمتی را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه و عموم ملت ایران و آزادگان جهان و بیت معزز این عزیزان، تسلیت و تعزیت می گوییم و علو درجاتشان را از خدای متعال مسألت می‌نماییم.

بدون شک شهادت این خدمتگزاران عزیز خللی در روند توسعه و پیشرفت کشور ایجاد نخواهد کرد چنانچه در فرازی از وصیت‌نامه امام خمینی رحمة‌الله علیه آمده است » بدانند كه با رفتن یك خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد كه خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است.

حشرشان با امام هشتم علیه السلام را از خدای متعال مسألت می‌نمایم.

ملت شریف ایران با حفظ آرامش و توکل بر خدا و بر اساس آیه‌ی شریفه مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا امید به فضل الاهی را در آینده در همه ی عرصه ها دارد.»

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در متن پیام خود آورده است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مجاهد، خستگی ناپذیر، مردمی و محبوب کشورمان و هیئت همراه که در دورترین نقاط کشور از جان خود گذشتند و در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند موجب تأثر و تالم خاطر شد.

این اتفاق ناگوار قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد و بدون شک، ایران عزیز ما با خبر شهادت رییس جمهور محبوب کشورمان متاثر است

اینجانب به نمایندگی از مردم دارالعباده و اعضای شورای اسلامی شهر یزد، ضایعه دردناک شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب و دیگر همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت عرض کرده و برای شهدای این سانحه، رضوان و غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان و مردم ایران صبر جمیل آرزومندم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار