یاد شهدای خدمت و سالروز فتح خرمشهر در اردبیل گرامی داشته شد

آئین سوگواری شهادت آیتالله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور مسئولان، یادگاران دفاع مقدس و دانشگاهیان در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۰۷۸۸
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

یاد شهدای خدمت و سالروز فتح خرمشهر در اردبیل گرامی داشته شد

به گزارش خبرنگار بسیج فرمانده تکاوران دریایی در عملیات فتح خرمشهر روز سه شنبه در آئین روایت فاتحان و گرامیداشت شهدای خدمت و سالروز آزادی خرمشهر در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: روی تابلو ورودی خرمشهر نوشته شده بود، ۳۶ میلیون جمعیت؛ یعنی کل مردم آن روز ایران پشتیبان آن شهر حماسه بودند و اینگونه شد که آن خاک مقدس از اشغال آزاد شد.

ناخدا هوشنگ صمدی افزود: در جنوب کشور حدود ۲ هزار کیلومتر مرز دریایی داریم و در زمان نبرد خرمشهر به نیروی دریایی توانمندی برای این وسعت مرز دریایی نیاز بود اما به لحاظ مدیریت و توان رزمی ضعف‌هایی داشتیم.

وی اضافه کرد: با این وجود با توکل بر خدا و با پشتیبانی ملت، در حالی که عراق ادعا می‌کرد ظرف سه روز خرمشهر را فتح خواهد کرد، در کنار سایر رزمندگان، با تکاوران نیروی دریایی ۳۴ روز مقاومت کردیم و در این مدت حتی یک روز هم آشپزخانه گروهان و گردان ما روشن نشد و همه چیز از ناحیه مردم بزرگوار تامین و توزیع می‌شد.

صمدی ادامه داد: عراق برای اینکه نیروهای خود را پشتیبانی کند ۲ پل روی اروند رود نصب کرده بود که یکی از آنها به زودی شناسایی شد و نیروی هوایی به محض شناسایی آن را منهدم کرد.

وی تصریح کرد: پل دوم طوری تهیه و نصب شده بود که شب‌ها روی آب می‌آمد و روزها زیر آب می‌رفت و شناسایی آن دشوار بود اما یکی از خلبانان قهرمان تصمیم گرفت به آسمان عراق برود و از آنجا به محل و محدوده پل حمله ور شود تا به طور دقیق پل را شناسایی و منهدم کند و این نقشه را با شجاعت تمام و با موفقیت اجرا کرد.

فرمانده تکاوران دریایی فتح عملیات فتح خرمشهر گفت: رشادت‌های نیروهای ارتشی، سپاهی و مردمی در عملیات آزادسازی خرمشهر، پایان ندارد و این مقطع از تاریخ پر افتخار ایران برای همیشه درخشان و افتخار آمیز است.

حیات و ممات رئیس جمهور شهید، رضوی بود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این برنامه با ادای احترام و نثار سلام و صلوات به ارواح پاک شهدای خدمت گفت: رضوی بودن، وجه مشترک شهدای خدمت است و آیت الله رئیسی خادم الرضا (ع) بود و زندگی او آمیخته با عشق به امام هشتم بود.

حجت الاسلام محمدرضا مصلح نیا افزود: رئیس جمهور شهید ما خصیصه ای داشت که او را به سید و سالار روسای شهید تبدیل کرده و آن خصیصه، این بود که نمی گذاشت ذره ای غبار نگرانی بر دل سکاندار نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب بنشیند.

وی ادامه داد: ابراهیم ما کوهستان ورزقان را به گلستان عشق و شعور تبدیل کرد و رسم بندگی به خدا و سربازی برای ولایت را به نیکی به جا آورد و به سعادت و آرامش رسید.

مداحی در سوگ شهادت شهدای خدمت و رونمایی از مستند چهره "روایت فاتحان نیروی دریایی" از بخش‌های بعدی این آئین بود.

به گزارش بسیج، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار