حجت‌الاسلام والمسلمین علی معبودی دراجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون

روحانیت با عمامه خود تعهد کرده است که لحظه ای در جهت بسط دین آرامش نداشته باشد

کد خبر: ۹۶۰۱۱۰۳
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران: علی معبودی نماینده ولی فقیه سپاه سید الشهدا استان تهران در اجلاسیه شهدای روحانی استان تهران که در شهرستان پیشوا برگزار شد، گفت: پیامبران معلمان تاریخ هستند و روحانیت و علما وارثان آنها هستند که در کنار تحصیل علم و تذهیب نفس در عرصه های مختلف فکری و فرهنگی، مقابله با بدعت ها و انحرافات، جمع آوری احادیث معصومین، تولید معارف دینی، مجاهدت‌ کردند و گنجینه های ارزشمندی را در اختیار ما قرار دادند.

 

وی افزود: ما علمای تاثیر گذار زیادی را در طول تاریخ داشته ایم که با ایستادگی در برابر ظالمان و فساد توانسته اند نامی ماندگار از این قشر فرهیخته بر جای بگذارند و امام راحل کاری را انجام داد که پس از صدر اسلام از آن سراغ نداریم و جمهوری اسلامی با هویت دینی مزین شد

حجت الاسلام معبودی روحانیت را مرجع بسط گسترش دین معرفی کرد و گفت: روحانیت در همه عرصه ها پیشگام بوده است و در همین استان تهران و در دیار پانزده خرداد روحانیت همیشه پیشانی حرکت برای حفظ دین و ایمان بوده است و داستان این قافله با شهادت عالم عارف سید شهدای مقاومت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی استمرار پیدا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه سید الشهدا استان تهران ادامه داد: روحانیت با عمامه خود تعهد کرده است که لحظه ای در جهت بسط دین آرامش نداشته باشد و حوزه های علمیه در مقابل کج روی ها ایستاده است و روحانیت اسلام مانند آیت الله سید ابراهیم رئیسی تکیه گاه محرومین بوده است.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به سختی های روحانیت در طول تاریخ اظهار داشت: تهدیدها، زندان ها، اذیت و آزار ها و زخم زبان ها شهدای بیشماری را از این قشر به پیشگاه حضرت حق تقدیم نموده است و به تعبیر مقام معظم رهبری اگر روحانیت نبود این نظام و انقلاب پیروز نمی شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه سید الشهدا استان تهران با تقدیر از برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی در استان تهران بیان داشت: اهداف برگزاری این مراسم، تدوین اهداف و نقش پیشتاز روحانیت در عرصه های مختلف سرنوشت ساز است و اگر نقطه عطفی بوده است روحانیت در آن پیشتاز بوده است و روحانیت در هشت سال دفاع مقدس از هر ۴۰ نفر، ۴شهید تقدیم کرده است و این نسبت با مقایسه با دیگر اقشار افزایش ده برابری داشته است. مثلا علما به مثابه ستارگان درخشان در آسمان است که در زمین راهنما و هدایت گر بوده است.

 

وی در پایان گفت: آیت الله رئیسی در اخلاص، مجاهدت‌، صداقت، خدمت به محرومان بی نظیر بود و اگر شاهد هستیم که مردم در این واقعه بی قرار و داغدار هستند به دلیل همین ویژگی ها است

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار