خبرهای داغ:

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه خرمشهر در مرز شلمچه در جمع سربازان

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سومین روز حضور خود در جمع سربازان و پایوران گردان مرزی مالک تیپ زرهی حضرت حجت(عج) به بیان مطالب اخلاقی و احکام شرعی پرداخت.
کد خبر: ۹۶۰۱۲۲۹
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج شهرستان خرمشهر؛ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرمشهر در جمع سربازان و پایوران گردان مالک تیپ زرهی حضرت حجت "عج" بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در تاریخ سوم خرداد سخنان مبسوطی پیرامون هدف از خلقت انسان از منظر آیات و روایات دین مبین اسلام عبودیت و بندگی خداوند دانست 

 

حجت الاسلام والمسلمین سید فخرالدین موسوی صالحی با استناد به آیه شریفه "وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ" و جن و انس را نيافريدم مگر براى آنكه مرا عبادت كنند، گفت انسان براى هدفى متعالى آفريده شده كه راه رسيدن به آن هدف، عبادت خدا است. 

 

در حديثى از امام حسين عليه السلام مى‌خوانيم: خداوند مردم را نيافريد مگر براى معرفت و شناختن و چون او را شناختند، او را عبادت مى‌كنند و هر كه او را عبادت كند، از بندگى غير او بى‌نياز مى‌شود.

 

 ایشان با اشاره به فراز اول آیه ۵۶ سوره ذاریات گفت؛ جنّ، قبل از انسان آفريده شده و داراى تكليف است، در اين آيه نيز نامش قبل از انسان آمده است. «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ»

 

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه افزود؛ در قرآن، تمام آفرينش بر اساس حق است وهيچ آفريده‌اى باطل نيست، «وَ ما خَلَقْنَا السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَيْنَهُما إِلَّا بِالْحَقِّ.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار