خبرهای داغ:
الگو باشیم |

گفتگوی بسیج با طلبه‌ای که تسهیل‌کننده صدها ازدواج بوده و انتظار دارد که قضات به سادگی حکم طلاق را صادر نکنند

مشاور حوزه ازدواج و خانواده گفت: قضات برخورد سختگیرانه‌تری نسبت به درخواست‌های طلاق داشته باشند و رویکردهای صلح و سازش را بیشتر در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۶۰۱۲۵۱
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶

تجربه نشان داده مشاوره‌های فردی و گروهی ازدواج، با استقبال قابل توجه جوانان و خانواده‌ها روبرو می‌شود

خبرگزاری بسیج _ «حسن گنجی» خادم‌یار رضوی که مدت ۳۳ سال است در حوزه مشاوره خانواده، به صورت جهادی و خانوادگی بدون هیچ گونه چشم داشتی فعالیت دارد و توانسته طی سنوات گذشته تسهیل‌کننده صدها ازدواج باشد.

وی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه وظیفه همه ما زمینه‌سازی امر ازدواج و تشکیل خانواده است، اظهار کرد: به لطف خداوند در مواردی که بنده تسهیل‌کننده امر ازدواج بودم، موردی را نداشتیم که منجر به طلاق شده باشد؛ علت آن نیز این است که افرادی را به یکدیگر معرفی می‌کنیم که متناسب همدیگر باشند.

این فعال اجتماعی در ادامه افزود: یکی از مشکلات جامعه امروز ما این است که جوانان، هم شأن و هم کفو بودن یکدیگر را مراعات نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ما امروز به صورت خودجوش و مردمی توانسته‌ایم در زمینه مشاوره‌های فردی و گروهی ازدواج، جلساتی را در سطح مساجد و هیئت‌های مذهبی و همچنین در ادارات و نهادهای مختلف برگزار کنیم که این امر با استقبال قابل توجه مردمی مواجه بوده است؛ این‌ها نشان می‌دهد که جامعه در زمینه امر ازدواج نیاز به مشاوره و برنامه دارد.

گنجی گفت: در بیش از سه دهه گذشته به اتفاق همسرم در زمینه مشاوره خانواده فعالیت می‌کنیم و امینِ اسرار مردم هستیم. 

وی افزود: ضرورت دارد افراد دلسوزانه به میدان بیایند و به جوانان و خانواده‌ها در زمینه امر ازدواج، راهنمایی صحیح ارائه دهند.

گنجی اظهار کرد: در کمال تاسف باید بگویم که بخشی از مراکز مشاوره در کشور ما، جنبه انتفاعی دارند که با این نوع نگاه، خانواده و جوان‌ها سر و سامان نمی‌گیرند. 

وی تصریح کرد: بنده به عنوان طلبه‌ای کوچک معتقدم که باید در زمینه امر ازدواج و تشکیل خانواده، روانشناسی غربی را کنار گذاشته و بیش از پیش، روانشناسی اسلامی را که مبتنی بر صلح و سازش و کنار هم بودن و رعایت مسائل دینی و شرعی است، ترویج دهیم.

گنجی اضافه کرد: ما ایرانی‌ها در همه امور خانواده‌محور هستیم و اگر بنا باشد که یک جوان، زندگی خوبی داشته باشد باید در همان مسیری که اسلام مشخص کرده حرکت کند.

وی افزود: حرف ما خطاب به مسئولان یک نکته می‌باشد و آن نکته این است که چنانچه هر اداره، سازمان، نهاد و مجموعه‌ای با داشته‌های مادی و معنوی و منابع انسانی خود، پای کار تسهیل‌گری امر ازدواج و تشکیل خانواده بیاید، بسیاری از مشکلات جوانان و خانواده‌ها حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: جامعه امروز ما نیاز به اقدامات اساسی در زمینه تشکیل خانواده دارد؛ یقیناً آموزش مهارت‌های ازدواج به جوانان، کمک می‌کنند که عزیزان ما زندگی سعادتمندانه‌ای را داشته باشند.

گنجی افزود: از قضات عزیز نیز می‌خواهیم که برخوردهای سختگیرانه‌تری نسبت به درخواست‌های طلاق داشته باشند و تا حد امکان رویکردهای صلح و سازش را در دستور کار خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها