خبرهای داغ:
دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی:

برنامه ریزی برای حضور حداکثری مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری انجام شود

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی خواستار برنامه ریزی برای حضور حداکثری مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری شد.
کد خبر: ۹۶۰۱۳۳۰
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی در اولین جلسه ستاد انتخابات استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که با حضور فرمانداران شهرستان‌ها همراه بود، بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در اصل ۱۰۳ قانون اساسی در صورتی که به هر دلیلی نیاز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باشد ظرف مدت ۵۰ روز باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ربزی انجام شده در گذشته، انتخابات ریاست جمهوری باید با انتخابات شورا‌ها به صورت همزمان برگزار شود، تصریح کرد: با توجه به ضرورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از زمان مشخص شده، مجلس یازدهم در آخرین روز کاری خود مصوبه‌ای مبنی بر اینکه گذراند که انتخابات شورا در زمان خودش برگزار شود، اما زمان دوره آن سه ساله باشد تا با انتخابات ریاست جمهوری بعدی همزمان شود.

سلیمی با بیان اینکه کار اصلی ما بعد از این برگزاری انتخابات است، افزود: با توجه به اینکه محدودیت زمانی ۵۰ روزه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری داریم، فرمانداران باید هیئت اجرای انتخابات را در اسرع وقت تشکیل دهند.

وی اظهار داشت: در برگزاری انتخابات دوره دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف هیچ مشکلی نداشتیم و اعتبار نامه نماینده منتخب هم صادر شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان متذکر شد: تفاوت‌هایی در برگزاری این انتخابات با دوره‌های قبل وجود دارد لذا فرمانداران باید بر قوانین موجود در این زمینه تسلط کافی داشته باشند.

سلیمی با بیان اینکه انتخابات‌های قبلی توسط فرمانداران باید آسیب شناسی شود، ادامه داد: بر اساس تجربه انتخابات قبل، شعب اخذ رأی باید در هر شهرستان مشخص شود و تلاش می‌کنیم تا تعرفه‌ها و تجهیزات مورد نیاز را بموقع تأمین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مجریان و ناظران باید بیطرفی خود را در برگزاری انتخابات رعایت کنند، متذکر شد: امکان حضور نمایندگان کاندیدا‌ها در شعب اخذ رأی و در جلسات اجرایی بخش و شهرستان وجود دارد.

دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه مسئولان ستاد انتخابات هر کاندیدا، باید به فرمانداری هر شهرستان معرفی شوند، یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قوانین موجود باید رأی دهندگان کارت ملی و شناسنامه خود را در هنگام رأی دادن ارائه کنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری انجام شود و مستند سازی مراحل انتخابات هم در دستور کار فرمانداری‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار