خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تبریز:

ویژگی ممتاز شهیدان رئیسی و آل هاشم حرکت در مسیر ولایت بود

تبریز- امام جمعه موقت تبریز اظهارداشت: ویژگی ممتاز شهدایی چون آیت الله شهید رییسی و آیت الله آل هاشم تبعیت محض از ولی امر و حرکت در مسیر ترسیم شده رهبر انقلاب بود.
کد خبر: ۹۶۰۱۴۱۳
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، افزود: مهمترین توصیه این دو شهید بزرگوار اطاعت از فرامین ولی فقیه بود بنابراین باید کسانی که به آن ها عشق و علاقه دارند در این مسیر حرکت کنند.

وی  ولایت مداری و اطاعت مردم از ولی فقیه تاکید و اظهار کرد: باید توجه داشت که اگر خدشه ای به این اصل مترقی قانون اساسی وارد شود، هیچ گروه و جناح سیاسی نمی تواند کشور را اداره کند و شهدا به ما یاد دادند که می توان در سایه ولایت بر تمام مشکلات جامعه چیره شد.

حجت الاسلام مطهری اصل شهادت را رمز پایداری، صلابت و موفقیت نظام اسلامی در ۴۵ سال گذشته دانست و ادامه داد:زندگی مردم از زمان پیروزی انقلاب و پیش از آن با شهدا عجین شده است و تاکنون نیز به برکت خون پاک آن ها به راه خود ادامه می دهند.

وی همچنین خستگی ناپذیری را بهترین تعبیر و تفسیر رهبر انقلاب از ویژگی های رییس جمهور شهید خواند و اضافه کرد: اینکه در حدود سه سال افزون بر ۵۰ دیدار استانی و شهرستانی از سوی آیت الله شهید رییسی به انجام رسید، گویای بسیاری از ناگفته ها درباره پرکاری این شخصیت بزرگ نظام اسلامی است.

حجت الاسلام مطهری اصل اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشات گرفته از خون شهدا دانست و گفت: بر اثر همین دلاوری ها، خون دادن ها و مقاومت در راه اعتلای آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی، امروز رژیم اسرائیل غاصب را به ذلالت کشانده است.

وی ادامه داد: اینکه امروز حتی کشورهای اروپایی نیز این رژیم را زیر سخت ترین فشارها قرار داده و خواستار محاکمه سران آن می شوند، نشان دهنده مسیر درست انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و استعمار است.

حجت الاسلام مطهری با اشاره به سخنان اخیر مقام رهبری مبنی بر اینکه با شهادت مقامات کشور هیچ خللی در امور ایجاد نمی شود، بیان کرد: باید توجه کنیم که جمهوری اسلامی به اندازه ای توانمند شده است که که با رفتن کسی لطمه ای به آن وارد نخواهد شد.

امروز نخستین نمازجمعه بدون شهید آیت الله آل هاشم بار مردم سوگوار تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار