پیشکسوت دوران دفاع مقدس

وحدت کلمه و پیروی از ولایت رمز فتح خرمشهر/ شهید جمهور میدان دار و مردم دار بود

یکی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفت: شهید جمهور ساده‌زیست، مردم‌دار، میدان‌دار و در متن مردم بود.
کد خبر: ۹۶۰۱۶۴۶
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ نورخدا قاسمی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان خمین، گفت: خرمشهر حدود 19 ماه در اشغال عراقی‌ها بود، دشمن بعثی خرمشهر را به یک دژ نفوذناپذیر تبدیل کرده بود و اجرای یک عملیات نظامی در این منطقه بسیار دشوار بود.

وی ادامه داد: خرمشهر از نظر موقعیت جغرافیایی احاطه شده با رودهای متعدد حورالعظیم و هورالهویزه و کارون است، تنها مسیر ما دسترسی به شهر خرمشهر جاده اهواز خرمشهر بود که دشمن با استحکامات قوی موانعی را در آن مسیر ایجاد کرده بود.

قاسمی افزود: صدام باور داشت که می‌تواند خرمشهر را حفظ کند، به‌طوری‌که گفته بود «اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را پس بگیرند، من کلید بصره را به آن‌ها خواهم داد»، البته هدف اصلی صدام جدا کردن استان خوزستان از ایران و الحاق آن به کشور عراق بود، اما رزمندگان ما توانستند طی سه مرحله این شهر را از دست بعثی‌ها آزاد کنند، در مرحله اول نیروهای ایرانی با عبور از کارون، منطقه آن‌طرف کارون را از وجود دشمن پاک‌سازی کردند، در مرحله دوم به سمت شلمچه حمله کردن و در مرحله سوم به سمت پل پیروزی یورش بردند و در نهایت آزادسازی خرمشهر محقق شد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس، نیروهای بعثی را یک ارتش تاکتیک‌پذیر منعطف دانست و بیان داشت: در این عملیات بیش از نوزده هزار نیروی عملیاتی ارتش عراق را به اسارت درآوردیم، عامل این موفقیت اتحاد، انسجام و وحدتی بود که در بین نیروهای مسلح ما تحت امر امام راحل(ره) شکل گرفته بود.

قاسمی ادامه داد: حمایت مردم در اعزام فرزندان خود به جبهه و پشتیبانی آن‌ها از رزمندگان نیز عامل دیگری در این پیروزی به شمار می‌رود، البته رمز پیروزی عملیات بیت‌المقدس وحدت کلمه، پیروی از امام راحل و اعتقاد به مبانی دینی بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 95 در دانشگاه امام حسین(ع) فرمود: «خرمشهرها در پیش است»، یکی خرمشهرهایی که امسال در پیش روی ماست، انتخابات آینده است، یکی از وظایفی که در این عرصه داریم، حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح است.

وی افزود: دومین خرمشهر هم تحقق شعار سال است که باید با مشارکت مردم و حمایت دولت محقق بشود، سومین خرمشهر هم سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور است.

قاسمی تصریح کرد: همه‌ی کسانی که در سانحه‌ی هوایی به شهادت رسیدند، افراد شهادت‌طلبی بودند، به‌عنوان‌مثال، شهید آل هاشم آرزو داشت به‌عنوان سومین امام‌جمعه شهید تبریز از او نام برده شود، همچنین یکی از دعاهای آقای رئیسی هم شهادت بود، به‌طوری‌که مکرر می‌گفت «اگر قرار است تهدیدی به مردم کشور برسد، حاضرم پیش‌مرگ این ملت بشوم».

وی بیان داشت: آقای رئیسی اثبات کرد که می‌توان رئیس‌جمهور بود و در عین‌حال که در صف اول بود، ساده‌زیست، مردم‌دار، میدان‌دار و در متن مردم بود، این یک سنگ بنایی است که این شهید برای دولتمردان آینده کشور بنا نهاد، رئیس‌جمهور شهید در روز اولی که در این مسند قرار گرفت، خداباوری را بدون شعار نهادینه کرد، همین رو حیات وی باعث شد که مردم با حضور پرشور در مراسم تشییع شهدا حاضر بشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار