خبرهای داغ:

ارائه مشاوره ژنتیک به بیش از هشت هزار خوزستانی

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تولد فرزندان معلول بیان کرد: هشت هزار و هشتاد و یک نفر طی سال گذشته از خدمات مشاوره ژنتیک در این استان بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۶۰۱۸۵۶
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹

صادق خجسته با بیان این که پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلال ژنتیک از اقدامات جدی برای سالم سازی نسل آینده است گفت: در حال حاضر یک مرکز دولتی و ۶ مرکز غیر دولتی در سطح استان خوزستان به افراد مشاوره ژنتیک ارایه می‌دهند.

وی افزود: برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در سال گذشته در قالب گروه‌های هدف دانش آموزان، زنان سرپرست خانوار زیر پوشش، سالمندان و میانسالان به پنج هزار و ۳۸۶ سالمند ۱۷ شهرستان و ۳۲ هزار و ۹۵۰ نفر گروه زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان ۱۲ شهرستان خوزستان خدمات ارائه کرد.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خوزستان با اشاره به اقدامات ژنتیکی برای خانواده‌های دارای فرزند معلول بیان کرد: سال گذشته ۸۷۲ خانوار از یارانه مشاوره ژنتیک و کمک هزینه برای انجام آزمایش‌های ژنتیک در سطح استان بهره‌مند شدند.

وی افزود: انجام آزمایش و مشاوره ژنتیک در بحث پیشگیری از بیماری ژنتیکی دارای اهمیت زیادی دارد به همین دلیل هزینه‌های آن برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و نیازمند با تخفیف ارایه می‌شود.

خجسته با اشاره به برنامه‌های امسال معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: مشاوره قبل از ازدواج، قبل از بارداری، حین بارداری و تشخیصی از جمله فعالیت‌های مراکز مشاوره فعال در استان است که امسال نیز برنامه‌ریزی در جهت افزودن به تعداد مراکز مشاوره ژنتیک در سطح استان نیز انجام شد.

مشاوره ژنتیک فرآیندی است که به وسیله آن بیماران در معرض خطر یک بیماری ارثی، در مورد پیامد‌های احتمالی بیماری، احتمال ابتلا یا انتقال آن به سایر خویشاوندان و راه‌های پیشگیری یا درمان بیماری آگاه می‌شوند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار