خبرهای داغ:
الگو باشیم |

ضرورت گسترش مهدهای قرآنی برای کودکان و نوجوانان در گفتگوی بسیج با بانوی برتر جهان اسلام و حافظ کل قرآن کریم

خانم سوسن شجاعی بانوی نمونه بسیجی کشور گفت: انتظارات ما از مسئولان، گسترش مهدهای قرآنی، کیفی سازی کتب دینی و توجه به کسب مهارتهای زندگی در دوران کودکی و نوجوانی است.
کد خبر: ۹۶۰۲۰۰۸
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲

سوسن شجاعی، بانویی موفق با 40 سال سن، دارای مدرک دکترای الهیات از دانشگاه تهران و ساکن شهرستان ملکشاهی است. وی هم اکنون مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش شهرستان ملکشاهی است؛ خانم شجاعی، در رشته طراحی و نقاشی نیز فعالیت دارد و تاکنون در این زمینه مقامات کشوری و بین المللی متعددی را کسب کرده است. 

خانم شجاعی در سال 1395 بانوی برتر جهان اسلام شد و در سال 1391 نیز به عنوان بانوی بصیر کشور و همچنین جوان برتر در حوزه قرآنی، برگزیده شد.

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تشریح فعالیتهای قرآنی خود اظهار کرد: از کلاس سوم ابتدایی با کمک معلم قرآنم شروع به حفظ قرآن کردم و هر ساله با شرکت در مسابقات قرآنی حائز عناوین مختلف شده ام و در حال حاضر به عنوان داور مسابقات قرآنی، فعالیت دارم.


مدیر دار القرآن آموزش و پرورش شهرستان ملکشاهی در ادامه بیان کرد: بعنوان مدرس در دانشگاه های سراسر استان ایلام تدریس داشته ام و دارای چندین مقاله علمی با موضوعات اجتماعی و دینی نیز هستم.

وی افزود: در کنار فعالیتهای قرآنی به فعالیتهای هنری و طراحی نیز علاقه مندم‌ و در خصوص سیره شهدا و فرهنگ شهادت طلبی دارای آثاری هستم و در این رابطه اقدام به برپایی نمایشگاه نموده ام و حائز رتبه نیز شده ام.

خانم شجاعی عنوان بین المللی بانوی فعال قرآنی جهان اسلام در سال ۹۵،  بانوی نمونه بسیج، بانوی طلایه دار ایثار، بانوی تاثیرگذار و شاغل برتر را  از دیگر عناوین کسب شده در کارنامه کاری خود عنوان کرد. 

وی در ادامه خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: قرآن معجزه می کند و باید همه وجود و زندگی مان قرآنی باشد. ذکر قرآن موجب آرامش روح می شود. حفظ قرآن قلب را از انحراف و زنگار دور می کند .

این حافظ کل قرآن، با تاکید بر توجه به مفاهیم و تدبر قرآنی، بهترین سبک و آرامش زندگی را در گرو شناخت مفاهیم قرآنی دانست.

وی در پایان از مسئولان خواست همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند  ما باید  ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، برای رسیدن به این فرمان رهبری می بایست تمام نهادهای انقلابی و نیروهای پرورشی حول یک محور فعالیت نمایند و از کارهای موازی و نمایشی پرهیز نمایند و به اصل بپردازند؛ همچنین مشوقات قرآنی باید افزایش پیدا کند . گسترش مهدهای قرآنی در سنین کودکی و ابتدایی و  کیفی سازی کتب دینی و توجه به کسب مهارتهای زندگی در دوران کودکی و نوجوانی از دیگر انتظارات ما از مسئولان  است .


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار