خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین: 

رونمایی از دو کتاب «چشم انتظار» و «لحظه وصال» در کنگره شهدای دانشجو معلم قزوین

رونمایی از دو کتاب «چشم انتظار» و «لحظه وصال» در کنگره شهدای دانشجو معلم قزوین
دکتر ابوذر محمدی گفت: در حاشیه برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم استان قزوین از دو کتاب «چشم انتظار» و «لحظه وصال» که شامل خاطرات این شهدای عزیز است، رونمایی می شود. 
کد خبر: ۹۶۰۲۰۵۶
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز با حضور دکتر حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین و دکتر ابوذر محمدی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، نشست خبری با محوریت برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو معلم در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

ابوذر محمدی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در این نشست بیان کرد: شهدای قزوین شاخص بودند و برای خود هیچ نخواستند مانند شهید علی قاریانپور که بر روی مزارش نوشته؛ مشتی خاک به پیشگاه خدا.

وی با اشاره به جایگاه شهدای خدمت در سطح منطقه و بین الملل گفت: شهید رئیسی و امیر عبداللهیان پژواک صدای انقلابی ما در عرصه بین الملل بود. هم اکنون که عطر شهدای خدمت در جامعه پیچیده برگزاری چهارمین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم نیز در دانشگاه فرهنگیان با شرکت عموم مردم و اقشار مختلف برگزار می شود.

 محمدی اظهار کرد: استان قزوین برگزاری کنگره شهدا، فصل شیدایی، تدفین و تشییع شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان را در کارنامه خویش دارد. این اجلاسیه در منطقه محروم شهر اتفاق می افتد که از نظر فرهنگی باید توجه بیشتری شود.  

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: چهارمین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان در روز سه شنبه ۸ خرداد سال جاری برگزار می شود و از چهره ها و ظرفیت های استانی برای مراسم استفاده می شود.

محمدی یادآور شد: سخنران مراسم سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خواهد بود که در خصوص دفاع مقدس و شهدا تحقیقات و مطالعه گسترده ای دارند. سنگ بنای این اجلاسیه و کنگره از دوسال پیش شروع شده و در حاشیه این اجلاسیه رونمایی از کتاب «خاطره شهدا» خواهیم داشت، جمع آوری اسناد و مصاحبه با خانواده شهدا و نمایش های دانشجویان تحرک مناسبی را در دانشگاه فرهنگیان به وجود آوردند.

محمدی تصریح کرد: باید به حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نگاه تمدنی داشته باشیم. این نخبگانی که قرار است در مدارس و دانشگاه ها نخبه پروری کنند، باید هویت خویش را بشناسند تا در تربیت نسل ها با اصول ایرانی اسلامی انسان در تراز انقلاب و شهدا تربیت کنند. لذا معلمان نیاز دارند هویت تمدنی خویش را بشناسند.

فعالیت ۱۹۰۰ جهادگر دانشجو در برنامه های جهادی استان قزوین 

وی افزود: عرصه جهاد بسیج دانشجویی بسیار گسترده است و در حوزه پزشکی، دامپزشکی، فرهنگی، دانشگاه فرهنگیان با اعزام دانشجویان به نقاط مختلف و محروم استان جهاد تربیتی انجام می دهند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین افزود: در سال گذشته ۱۹۰۰ نفر جهادگر در قالب گروه های دانشجویی فعال بودند امسال ۲۵۰۰ دانشجوی جهادگر با ۱۲ هزار نفرکار، در سال فعالیت می کنند. از جمله برنامه های شاخص بسیج دانشجویی درمان رایگان و ارائه خدمات پزشکی به ۲ هزار نفر از مدد جویان بوده است. امسال تعداد زیادی از دندان پزشکان که سال گذشته معترض بودند برای خدمات رایگان به گروه های جهادی پیوستند و این همان تبدیل تهدید به فرصت است که هنر انقلاب اسلامی است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار