مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

معیارهای تشکیل و استحکام خانواده ایرانی تغییر کرده است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: معیارهای تشکیل و استحکام خانواده ایرانی تغییر کرده است باید تلاش کرد و کارکرد تا فرهنگ‌سازی انجام شود.
کد خبر: ۹۶۰۲۱۳۲
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبرپور در مراسم روز ملی جمعیت که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، بیان کرد: موضوع ازدواج و فرزندآوری از تاکیدات دین مبین اسلام است .

وی در ادامه با تاکید این مطلب ،که این دو موضوع  دغدغه اسلام و به تبع آن مقام عظمای ولایت است ، افزود : با تاسی از دستورات دین مبین اسلام و طبق سنت بزرگان دین، سپاه پاسداران هم نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای دارد.

این مقام مسئول اذعان داشت :دو موضوع ازدواج و فرزندآوری،از موضوعات درجه  اول جامعه اسلامی وایرانی و از تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری است .

وی ازدواج آسان و  فرزند آوری را دو دیدگاه مهم همایش عنوان کرد و افزود :برگزاری همایش در جهت تشویق و ترغیب افراد مجرد و متاهلین تک فرزند  برنامه ریزی شده است .

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر پور با اظهار امیدواری در تاثیر و بازخورد همایش در کاهش مجردی وافزایش متاهلی خاطرنشان کرد:این نشست و نشست های مشابه آن برای کسانی است ؛ که نسبت به فرزندآوری نگرانی هایی دارند.

وی تصریح کرد :برگزاری این گونه  نشست ها با این موضوع لازم است ولی به تنهایی کافی نیست و نیاز به پشتیبانی دارد و 
سازمان پشتیبانی های لازم را اندیشه است .

این مقام مسئول اذعان داشت: امید است نتیجه و خروجی همایش هایی با این موضوعات چه در درون سازمان و چه در درون جامعه کاهش افراد مجرد و به تبع افزایش و رشد جمعیت باشد.

اکبر پور ادامه داد: متاسفانه جامعه امروز ما رو به پیری است و  باید جلوی این فاجعه را به فرمان مقام معظم رهبری حفظه الله به هر طریق ممکن گرفت.
 
وی باتاکیدتلاش برای رفع پیری جمعیت خاطرنشان کرد :این  نشست در راستای رفع دغدغه صاحبان این سازمان وجود دارد که مجردین متأهل شوند و متاهلین هم در فرزندآوری اهتمام داشته باشند.

این مقام مسئول از پیری جمعیت با تعبیر گردنه سخت یاد کرد و تصریح کرد: در گذر از این گردنه سخت ،برخی از وظایف محقق شده و برخی دیگر از وظایف هم به متولیان امر ابلاغ شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار