هشدار دادگستری اردبیل در مورد برخورد با نقض احتمالی حقوق شهروندی

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل از سوی همه اشخاص و دستگاه‌ها به ویژه اداره‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی در مورد برخورد قانونی و بدون مسامحه با هر گونه نقض احتمالی حقوق شهروندی از سوی آنها هشدار داد.
کد خبر: ۹۶۰۲۲۸۴
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱

هشدار دادگستری اردبیل در مورد برخورد با نقض احتمالی حقوق شهروندی

به گزارش بسیج از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز سه‌شنبه در نشست هیات بازرسی و نظارت بر حقوق شهروندی با تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد اظهار کرد: یکی از هدف‌های ترسیم شده برای همه مجموعه‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی پیروی از ولایت فقیه، تلاش برای تحقق آرمان‌ها و جلب رضایت‌ مردم بوده که البته تحقق آنها در گرو عمل خالصانه و دقیق به مسئولیت‌ها است.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: صیانت از حقوق شهروندی بخش مهمی از تعهد حاکمیت در برابر آحاد شهروندان است و همه ارکان حاکمیت باید به رسالت خود در این زمینه عمل کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد اداره‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی با هر گونه کوتاهی و یا نقض احتمالی قانون و حقوق شهروندی از سوی آنها بدون هیچ‌گونه تسامحی برخورد خواهد کرد.

کثیرلو افزود: با توجه به اینکه در نقاطی مانند بخش تازه‌کند از توابع شهرستان پارس‌آباد(مغان) مردم به علت نبود کلانتری در مراجعه‌های روزمره و استفاده از خدمات مراجع قضایی و انتظامی به مشکل برمی‌خورند و متحمل صرف زمان و پرداخت هزینه‌های اضافی می‌شوند، انتظار می‌رود برای برطرف کردن مشکل اقدام لازم از سوی فرماندهی انتظامی استان انجام شود.

ضرورت درآمد پایدار برای خانواده زندانیان نیازمند

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل همچنین در آیینی به مناسبت روز نسیم مهر و مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت زندانیان استان با تاکید بر لزوم دستگیری از خانواده‌های نیازمند زندانیان مددجو گفت: وقتی کسی مرتکب جرم شد و به زندان افتاد، خانوده‌اش دچار پیامدهای آن از جمله آسیب‌های اجتماعی می‌شود و به حمایت جدی مادی و معنوی نیاز دارد.

وی با قدردانی از خیران ولایی و حسینی اردبیل، اظهار کرد: پشتیبانی شخصیت‌های نیکوکار تنها در بحث مادی مطرح نیست و چه بسا پشتیبانی فکری‌ آنها هم زمینه‌ساز اشتغال‌زایی و برطرف کردن مشکل‌های زندانیان نیازمند و خانواده‌های آنها شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو با ابراز خرسندی از فرهنگ‌سازی صورت گرفته مبنی بر اعطای هزینه نذرها، مراسم ترحیم و مواردی از این دست به نمایندگی ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان افزود: تغییر نگرش افراد جامعه نسبت به زندانیان نیاز به ترویج و تبلیغ بیشتر از سوی نهادهای فرهنگی، رسانه ملی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دارد.

وی با قدردانی از انجمن‌ها و موسسه‌های خیریه استان اردبیل در اهدای بسته‌های کمک معیشتی به نیازمندان، خواستار ایجاد درآمد ثابت و پایدار برای خانواده‌های نیازمند از طریق توانمندسازی آنها و ایجاد اشتغال شد.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با قدردانی از اقدام‌های اداره‌کل زندان در کسب رتبه برتر در شاخص‌های مختلف ارزیابی، بیان کرد: عملکرد این اداره‌کل در زمینه حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان موجب برطرف شدن بسیاری از مشکل‌های زندانیان و خانواده‌های آنها شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار