وزیر آموزش و پرورش:

شهدا، الگوهای فوق‌العاده برای دانش‌آموزان هستند؛ کار شهدای دانش‌آموز باید به خود دانش‌آموزان سپرده شود

جلسه ستاد مرکزی برگزاری کنگره ملی ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۳۲۹
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸

رضا مراد صحرایی در این نشست اظهار کرد: برنامه‌های شهدا مصداق فرمایش مقام معظم رهبری در دادن دید ملی به دانش‌آموزان است. رهبر معظم انقلاب ‌فرمودند به دانش‌آموزان دید ملی بدهید و مصداق دید ملی، پیروی از راه شهدا است.

 

وی با بیان اینکه شهدا، الگوهای فوق‌العاده برای دانش‌آموزان هستند، تاکید کرد: کار شهدای دانش‌آموز باید به خود دانش‌آموزان سپرده شود. ‌کار برگزاری این کنگره باید به دانش‌آموزان سپرده شود و ما کار هدایت و حمایت و نظارت آن‌ها را انجام دهیم. ‌توقع ما از استانداران این است که این کار را به‌درستی انجام دهند. از آقای فلاحتکار که به‌عنوان مسئول کمیته استان‌ها منصوب شده‌اند ‌می‌خواهم که ‌این مهم را پیگیری و انجام دهند و دانش‌‌آموزان کار را به دست بگیرند.

 

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تولیدات این حوزه مسیر تعالی نسل آینده خواهد شد. زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا باید مانند یک فرهنگ ترویج شود.

 

‌صحرایی ادامه داد: سال گذشته عطر ‌شهدا در 36 هزار مدرسه در کشور آکنده شد و انشالله امسال باید بهتر از سال گذشته این کنگره برگزار شود.‌ شهدا مانند ستاره هستند برای پیدا کردن راه، الگوهای فوق‌العاده و در دسترس دانش‌آموزان هستند.  

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای تقویت هویت ملی‌، شهدا مهمترین الگو هستند، گفت: ‌جلسه ستاد ملی کنگره ملی شهدای دانش‌آموز باید منظم تشکیل شود تا ‌روند کارها مورد بررسی قرار گیرد. جایی اگر حمایتی لازم است، هم‌فکری لازم است انجام شود. ‌

‌‌وزیر آموزش و پرورش در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی را به‌عنوان قائم مقام خود در ستاد ‌برگزاری کنگره ملی شهدای دانش‌آموز تعیین کرد و گفت: ‌همچنین مدیریت دستاوردها‌ و دانش این کار هم مهم است؛ از این طریق ‌دیگر کنگره و یادواره به یک زمان خاص محدود نمی‌شود.

 

صحرایی ‌وصیت‌نامه شهدا را درس‌نامه‌های عرفانی برشمرد و گفت: ‌این کنگره‌ها‌ بهانه‌ای ‌برای جمع‌آوری این آثار، پیام شهدا، وصیت‌نامه شهدا و در معرض قرار دادن آن‌هاست. 

وی ضمن درخواست از قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی و مسئول کمیته استان‌ها برای تهیه لیستی از وظایف هر استان و هر مسئول، تاکید کرد:‌ انشالله کارها طوری برنامه‌ریزی شود که همه استان‌ها ‌تا پایان خرداد زمان برگزاری کنگره خود را اعلام کنند. 

رضامراد صحرایی بر استفاده از فرصت ‌تابستان و فراغت بیشتر دانش‌آموزان برای برگزاری کنگره تاکید کرد و گفت: فرصت فوق‌العاده‌ای است که ما در جمع‌هایی قرار بگیریم که نام و یاد شهدا در آن‌ها وجود دارد. این کارها، برکت کار ماست. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار