خبرهای داغ:

مدارس مجاز به تغییر لباس فرم دانش‌آموزان نیستند

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هرگونه تغییر در لباس فرم باید با نظر انجمن اولیا و تایید اداره آموزش و پرورش باشد.
کد خبر: ۹۶۰۲۳۷۰
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان عبدالله حبیبی بیان کرد: برای کمک به اقتصاد خانواده‌ها لباس فرم سال گذشته دانش‌آموزان اگر قابل استفاده باشد نیازی به تغییر شکل و رنگ آن نیست.

وی گفت: تغییر فرم لباس مدارس برای دانش‌آموزان ورودی جدید مثل پایه‌های هفتم و دهم الزامی است.

حبیبی اظهار کرد: نماینده انجمن اولیای دانش‌آموزان هر مدرسه قرارداد دوخت لباس با تولیدی مورد نظر را امضا می‌کند و باید یک نمونه از لباس فرم در مدرسه برای مشاهده خانواده‌ها قرار گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: مدارس ملزم به اعلام نرخ فرم مدارس به خانواده‌ها هستند و اولیا امکان شکایت از جنس و یا قیمت لباس مدرسه را دارند.

وی با بیان اینکه هنوز تعداد تولیدکنندگانی که برای دوخت لباس فرم مدارس همکاری می‌کنند مشخص نیست ادامه داد: خرید لباس دانش‌آموزان از تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: تعیین نرخ فرم مدارس بر عهده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان است که باید با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه تا ۲۱ خردادماه جاری مشخص شود.

حبیبی اظهار کرد: اداره کل تعزیرات بر روند قیمت و فروش لباس‌های مدارس نظارت دارد و مدارس موظف هستند شماره بازرسی را برای آگاهی بخشی به خانواده‌ها در مدارس اعلام کنند.

استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها برای طراحی و دوخت لباس فرم مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در راستای تقویت کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای دوخت لباس مدارس با هنرستان‌های استان همکاری خواهد شد ادامه داد: هنرآموزان هنرستان‌های استان در طراحی و دوخت لباس فرم مدارس مشارکت خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه قرارداد تولید لباس فرم مدارس تنها با تولیدکنندگان داخلی انجام خواهد شد اظهار کرد: مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها باید به سمت تجاری‌سازی حرکت کند و از همان دوران آموزش باید هنرجویان وارد بازار کار شوند.

حبیبی اظهار کرد: تهیه لباس فرم مدارس تنها به دلیل یکسان‌سازی و نظم بخشی در مدارس و یکدست بودن دانش‌آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: همچنین تهیه لباس دانش‌آموزان به تولیدکنندگان استان نیز در کسب درآمد کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار