مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

خراسان رضوی در برگزاری کنگره شهدا آغازگر حرکت خوبی است/ اقدامات شهرداری مشهد مورد تحسین است

خراسان رضوی در برگزاری کنگره شهدا آغازگر حرکت خوبی است/ اقدامات شهرداری مشهد مورد تحسین است
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه هماهنگی کنگره ملی ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی گفت: حرکتی که در خراسان رضوی شکل گرفته حرکت بسیار خوبیست و باید این روند ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۹۶۰۲۳۹۳
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی سردار آزادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دست‌اندرکاران کنگره‌های شهدای سبزوار و نیشابور گفت: اهمیت سبک زندگی شهدا، سرگذشت پژوهی، ترویج پیام وصیت‌نامه‌های شهدا از جمله موضوعاتی است که باید به آن پرداخت.

وی تصریح کرد: از ظرفیت هنر و تولیدات هنری برای انتقال پیام شهدا باید استفاده کنیم و بدانیم آنچه از کنگره‌ها باقی می‌ماند آثار فرهنگی فاخر مثل کتاب، فیلم سینمایی و مستندهای روایی است که باید به صورت هنرمندانه تولید شود.

 سردار آزادی افزود: شناسنامه‌های شهر ما شهدا هستند و باید هویت شهرهایمان را با این قهرمانان واقعی به نسل جدید بشناسانیم.

وی همچنین تصریح کرد: کنگره‌ها باید به دو رکن اساسی یاد شهدا و انتقال پیام شهدا توجه کنند و این، جز با زبان هنر امکان‌پذیر نیست که می‌تواند جریانسازی فکری را باعث شود.

آزادی از متولیان خواست تا ارتباط ستادهای استانی با شهرستان‌ها تقویت شده تا سوژه‌های هنری شهرستان‌ها کشف و معرفی شود.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه از فعالیت‌های شهرداری مشهد در حوزه اکران شهری و المان‌های دفاع مقدس تقدیر کرد و گفت: این اقدامات شهرداری مشهد می‌تواند به عنوان الگو برای شهرستان‌های استان نیز در دستور کمیته ها قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار