خبرهای داغ:

امضای سند همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان با دانشگاه صنعتی ولگا فدراسیون روسیه

شاهرود_ سند همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان با دانشگاه صنعتی ولگا فدراسیون روسیه امضا شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۴۶۵
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲

امضای سند همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان با دانشگاه صنعتی ولگا فدراسیون روسیهبه گزارش خبرنگار بسیج، پیرو رایزنی‌های گسترده دفتر امور بین‌الملل پارک علم و فناوری استان سمنان با دانشگاه صنعتی ولگا فدراسیون روسیه و انجام هماهنگی‌های لازم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، جهت امضای یادداشت تفاهم همکاری به منظور ایجاد یک مشارکت بلندمدت به منظور اجرای پروژه‌های مشترک شامل توسعه و اجرای برنامه‌های شتاب‌دهی و رشد، آموزش، برگزاری رویداد‌های مشترک و دوره‌های آموزشی برای کسب و کار‌های نوپا و کارآفرینان، این یادداشت تفاهم در یک مراسم رسمی امضا گردید.
توسعه فعالیت‌های فناورانه، برگزاری جلسات بی تو بی بین شرکت‌های دو طرف جهت کمک به صادرات محصولات شرکت‌ها، برگزاری رویداد‌های مشترک آموزشی و استارتاپی و تاسیس دفتر در دو کشور از اهداف این یادداشت تفاهم خواهد بود.
این مراسم با حضور محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان، رضا حجتی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک استان، Igor Valerievich Petuhov رئیس دانشکاه صنعتی ولگا فدراسیون روسیه و جمعی از مسئولان آن دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدای مراسم، آقای پتوهوف رئیس دانشگاه ولگا ضمن تشکر از پارک استان سمنان، جهت انجام پروژه‌های مشترک اجرایی بین دو کشور ابراز امیدواری کرد و سپس محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان، از رئیس و چند شرکت فناور مستقر در پارک دانشگاه ولگا دعوت نمود تا در رویداد بین‌المللی هوش مصنوعی که آبانماه امسال در پارک استان برگزار می‌شود شرکت کنند. 
امضای این یادداشت تفاهم، دومین سند همکاری‌های فناورانه پارک استان سمنان با کشور روسیه پس از امضای یادداشت تفاهم همکاری پارک استان سمنان با دانشگاه فنی دولتی پولزونوف آلتای کشور روسیه بوده و پارک استان سمنان به عنوان یک پارک سطح یک و توسعه یافته در کشور، آماده گسترش تعاملات بین‌المللی خود را در قالب همکاری‌های فناورانه با مراکز علمی، فناوری و تحقیقاتی کشور روسیه می‌باشد. لازم به ذکر است به زودی رایزن علم و فناوری سفارت روسیه در ایران، مهمان پارک استان سمنان خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار