رویداد بانوی دیار دیلم در رشت برگزار شد

دومین دوره رویداد بانوانه بانوی دیار دیلم با هدف تبیین گفتمان الگوی سوم زن در بقعه حضرت فاطمه اخری (س) رشت برگزار شد
کد خبر: ۹۶۰۲۶۵۷
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱

رویداد بانوی دیار دیلم در رشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ،دومین دوره رویداد بانوانه بانوی دیار دیلم عصر امروز با هدف تبیین گفتمان الگوی سوم زن و با تجلیل از جمعی از بانوان برگزیده و فعال عرصه های فرهنگی و اجتماعی در بقعه حضرت فاطمه اخری(س) رشت برگزار شد.

 

طاهره سیدی مسئول امور بانوان بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) کشور در این رویداد با اشاره به جایگاه و عظمت حضرت فاطمه اخری(س) اظهار کرد: پرداختن شما به شخصیت این بانوی والامقام باعث شد تا بسیاری از ما با ایشان آشنا شویم.

 

وی با اشاره به ۷۰۰۰ شهید بانو در سطح کشور خاطرنشان کرد: مادران شهدا بهترین الگو برای معرفی و تبیین نقش الگوی سوم زن هستند.

سیدی با تاکید بر اینکه امروز باید دستاوردهای بانوان ایرانی مسلمان را برای تمام جهان روایت کرد گفت: امروز دشمنان با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای مانع معرفی زنان توانمند، اثرگذار و مومن ایرانی به عنوان الگو برای بانوان جهان شدند.

 

مسئول امور بانوان بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) کشور با بیان اینکه امروز زنان و بانوان جوان ایران وارث مسیر مادران شهدایی هستند که تمام هستی خود را برای حفظ اسلام و انقلاب فدا کردند افزود: امروز باید با استفاده از ابزار روایت، حصار رسانه‌ای ایجاد شده را بشکنیم و نشان دهیم که بانوان نمونه الگوی سوم زن در جامعه فراوان حضور دارند که دشمن نمی‌خواهد آن‌ها دیده شوند.

 

وی تصریح کرد: زن ایران مسلمان، محجبه و توانمند ایرانی نباید از ظرفیت‌ ها و توانمندی‌های خودش غافل باشد؛ بلکه باید آن را به گوش همه عالم برساند.

رویداد بانوی دیار دیلم در رشت برگزار شد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم ضمن تبیین وضعیت کنونی جهان در عصر آخرالزمان اظهار داشت: امروز در دوران مقدمه ظهور قرار داریم؛ یعنی دورانی که در آن بناست عدالت حقیقی جاری شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی پوریوسفی تحقق جامعه اسلامی را لازمه تحقق ظهور دانست و گفت: کشورهایی بسیاری در جهان ادعا کردند که می‌خواهند جهان را بسازند اما می‌بینیم که تمام این ادعا ها پوچ بوده، زیرا جامعه عاری از ظلم و جور در دوران امام زمان(عج) محقق می‌شود.

 

وی با بیان اینکه گسترش عبارت «برابری زن و مرد» توسط غرب ظلمی به بانوان جهان است تصریح کرد: باید بدانید که جامعه اسلامی به وسیله تربیت نسل توانمند، مومن و کارآمد توسط زنان به وقوع می‌پیوندد.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مسئله الگوی سوم زن افزود: الگوی سوم زن یعنی زنی که در عین رعایت حدود اسلامی و شرعی، می‌تواند در تمامی عرصه های فرهنگی و اجتماعی نقش آفرین باشد.

 

پوریوسفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به جایگاه بانوان کرامت بخشید خاطرنشان کرد: استان گیلان پیش از هر استان دیگری در کشور به تشییع گرویده و زنانی بزرگ، نقش‌آفرین و حکمران را در خود پرورش داده بود.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان در تاریخ یکی از مذهبی ترین استان کشور بوده افزود: نقش والای مردم گیلان در توسعه دین اسلام و مذهب تشییع باعث شد تا دشمن با هجمه فرهنگی به دنبال دور کردن فضای این استان از فضای دینی باشد.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان هدف دشمن در جنگ نرم را دور کردن زنان ایران از باورهای دینی و اخلاقی دانست و ابراز داشت: ایستادگی بانوان در مقابل این جنگ آجر بالایی دارد زیرا شما بانوان هستید که نسل ظهور را پرورش خواهید داد.

 

 

پوریوسفی تصریح کرد: امروز بانوان مسلمان و معتقد به اصول شرعی و اخلاقی می‌بایست به جای واکنش، در جایگاه کنش قرار بگیرند و دستاوردهای زن مسلمان و زن ایران مومن را به رخ جهانیان بکشند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز برای اینکه نسل جوان را به سمت حجاب، ارزش های اخلاقی و مسیر صحیح موفقیت هدایت کنیم باید به زبان روز مسلط باشیم تا بتوانیم با این نسل جوان و پویا ارتباط اثرگذار برقرار کنیم.

گفتنی است روایت زن گیلانی رسالت اصلی رویداد بانوی دیار دیلم است که دراین رویداد ۱۸۷۶ نفر توسط تیم دوازده نفره دبیرخانه دفتر بانوان جبهه به عنوان بانوان فعال و نقش آفرین در سطح استان گیلان شناسایی شدند.

رویداد بانوی دیار دیلم در رشت برگزار شد

رویداد بانوی دیار دیلم در رشت برگزار شد

رویداد بانوی دیار دیلم در رشت برگزار شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار