خبرهای داغ:

۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به عشایر خوزستان پرداخت شد

مدیر کل امور عشایر خوزستان گفت: چهار هزار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در دولت سیزدهم به عشایر خوزستان پرداخت شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۷۷۶
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان سید اسکندر موسوی‌زاده با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه عشایر خوزستان بیان کرد: این تسهیلات برای اشتغالزایی و تولیدات عشایری، زنجیره گوشت قرمز، صنایع دستی، تولید گیاهان دارویی، بومگردی، زنبورداری، زراعت و باغداری و فراوری لبنیات طی سه سال گذشته به عشایر خوزستان ارائه شد.

وی اظهارکرد: ۲هزار و ۶۸۳ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم از این تسهیلات استفاده کردند.

مدیر کل امور عشایر خوزستان گفت: سه هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه عشایری در دوره سه ساله خدمت دولت سیزدهم مرمت و نگهداری شد.

موسوی‌زاده در خصوص تامین آب شرب عشایر خوزستان نیز گفت: ۸۳ کیلومتر خط انتقال برای تامین آب شرب عشایر خوزستان طی سه سال اخیر انجام شده است.

مدیر کل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: احداث و تکمیل ۸۸ کیلومتر راه عشایری، آبرسانی سیار سالانه به ۹ هزار و ۱۰۰ خانوار، حفاری پنج حلقه چاه و آسفالت ۲۰ کیلومتر راه از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای عشایر خوزستان بوده است.

وی اظهار کرد: ۵۴۰ مورد قرارداد در حوزه آب و راه در حوزه عشایری خوزستان در دولت سیزدهم امضا شده است.

مدیر کل امور عشایر خوزستان تاکید کرد: احداث ۹۰۰ متر مکعب مخزن بتنی ذخیره آب، تهیه و توزیع یکهزار و ۵۰۰ مخزن فایبرگلاس آب بین عشایر از جمله اقدامات دولت سیزدهم برای حوزه عشایری خوزستان است.

وی احداث جاده پل کول را از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه عشایری عنوان کرد و گفت: احداث این پل از دولت دوازدهم آغاز و در سال‌های اخیر شدت گرفت، احداث پل ۱۰۰ متری این منطقه در حال حاضر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رود تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری برسد.

موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: احداث پل ۱۲۰ متری دره شبرون اندیکا به عنوان یکی از مهمترین مطالبات عشایر در دهه اخیر در منطقه بود و بزرگترین ایلراه محسوب می‌شود که بالای ۲هزار خانوار عشایری از آن عبور می‌کند.

وی تاکید کرد: این پل در حال حاضر با ۷۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری برسد.

بر اساس این گزارش، طی دولت سیزدهم نیز اقدامات قابل توجهی در حوزه خدمات‌رسانی و توزیع نفت، آرد، علوفه دامی و پنل خورشیدی عشایر خوزستان انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار