خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین؛

شهدای غریب در اسارت، صبر و مقاومت را برای اهل عالم معنا کردند

شهدای غریب در اسارت، صبر و مقاومت را برای اهل عالم معنا کردند
آیت اله عابدینی عنوان کرد: این شهدا و شهدای غریب در اسارت با ایستادگی در برابر شکنجه‌های بعثی‌ها، صبر و مقاومت را به معنای واقعی برای اهل عالم معنا کردند.
کد خبر: ۹۶۰۲۸۸۸
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵

قزوین_ به گزارش بسیج، اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین و بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهیدان خدمت با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در گلزار مطهر شهدای شهر قزوین برگزار شد.

در این مراسم، آزاده و جانباز سرافراز سعید اوحدی مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران و سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین مطالبی پیرامون شهدای غریب در اسارت قزوین و شهدای خدمت بیان کرد.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: سیدالاسرا سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری و سید آزادگان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد بیشترین اسارت را در زندان‌های رژیم بعث گذراندند. 

شهدای غریب در اسارت، مقاومت را معنا کردند

وی افزود: این شهدا و شهدای غریب در اسارت با ایستادگی در برابر شکنجه‌های بعثی‌ها، صبر و مقاومت را به معنای واقعی برای اهل عالم معنا کردند.

آیت اله عابدینی گفت: نگاه کردن به چهره‌های نورانی شهدای غریب در اسارت مانند نگاه کردن به آیات قرآن‌کریم آرامش به دل انسان می‌دهد زیرا این شهدا رفتار، اخلاق و کلام‌شان به تاسی از سبک زندگی قرآنی و اسلامی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین خاطرنشان کرد: شهدا و آزادگان در اسارت خودشان داوطلبانه راه مبارزه با دشمنان اسلام را انتخاب کردند و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند. 

شهدای غریب در اسارت به ایران عزت بخشیدند

این مسئول گفت: شهدای غریب در اسارت و آزادگان در برابر شکنجه‌های سخت رژیم بعث و همچنین دیگر شهدای دفاع مقدس و حتی مدافع حرم سختی‌های مبارزه با دشمنان اسلام را تحمل کردند تا پیام زیبایی از مقاومت و ایستادگی را به جهانیان مخابره کنند.

وی افزود: شهدای غریب در اسارت و آزادگان با تحمل شکنجه‌ها در اردوگاه‌های رژیم بعث به ایران قدرت، عزت و آبرو بخشیدند و با مقاومت‌شان دشمنان را خوار و ذلیل کردند.

در ادامه مراسم فوق مسئولان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانواده‌های شهدای غریب در اسارت قزوین تجلیل کردند.

تلاوت فرزند آزاده و جانباز و قاری بین‌المللی قرآن کریم، سید مصطفی حسینی، مدیحه‌سرایی امیر عباسی مداح اهل‌بیت(ع)، اجرای نقاله‌خوانی، برپایی میز پایش سلامت و غرفه نقاشی کودکان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در مراسم فوق بود.

گفتنی است در این مراسم، سمیه اسمعیلی مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سرتیپ دوم علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین و جمعی از مسئولان استانی و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار