خبرهای داغ:

مسابقات استانی ترای اتلون در روستای پامنار شهیون دزفول برگزار شد

جشنواره استانی ترای اتلون (سه گانه) روز جمعه به مناسبت گرامیداشت روز دزفول و همچنین گسترش فعالیت‌های ورزشی در بخش‌های مختلف شهرستان دزفول برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۳۰۰۴
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶

خادم علی تهذیبی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول روز جمعه در حاشیه این جشنواره ضمن گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول گفت: این جشنواره بنا بود توسط هیأت ترای اتلون شهرستان دزفول جمعه هفته گذشته و در روز چهارم خرداد برگزار شود که به دلیل حادثه بالگرد رئیس جمهور یک هفته به تعویق افتاد.

وی با اشاره به فراخوان صورت گرفته و ثبت نام حدود ۴۰ ورزشکار از شهرستان دزفول و دیگر شهرهای خوزستان افزود: این رشته به عنوان یک ورزش المپیکی و پر انرژی از اهمیت خاصی برخوردار است و شهرستان دزفول نیز در تمام بخش‌های چهارگانه امکان برگزاری چنین جشنواره هایی را دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول اظهارکرد: شهرستان دزفول با داشتن شرایط مطلوب میزبانی و آمادگی کامل برای اجرای جشنواره و مسابقه، آمادگی برای برگزاری مسابقات و اردوهای تیم ملی دارد.

امیر قنبرزاده رئیس هیأت ترای اتلون دزفول نیز ضمن تشکر از ورزشکاران، کادر فنی و اجرایی هیأت و همکاری خوب بخشدار شهیون و دهیار روستای پامنار گفت: با توجه به نو پا بودن این هیأت در استان خوزستان و شهرستان دزفول، استقبال رضایت بخش بود و به گواه عوامل فنی و رئیس هیأت استان، شرایط جشنواره نیز از استاندارد خوب و مطلوب برخوردار بود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را علاوه بر مسابقه، معرفی و استعداد یابی دانست و افزود: نگاه هیأت، تمرکز زدایی فعالیت‌های ورزش از دزفول و مرکز شهرستان است از این رو این برنامه در بخش شهیون اجرا شد.

قنبرزاده اظهارکرد: به تدریج این برنامه‌ها در بخش‌های چهارگانه شهرستان ادامه خواهند یافت تا گام موثرتری در معرفی رشته، استعدادیابی و ایجاد شور و نشاط ورزشی برداشته شود.

وی افزود: رضا احمدی از شوش، محمد امین شاهین‌فر از دزفول و عبدالله بارستی از شوش در بخش مسابقه‌ای جشنواره به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند که به تمام شرکت کنندگان گواهی حضور تقدیم و نفرات اول تا پنجم نیز با اهدای حکم قهرمانی و جوایز نقدی قدردانی شدند.

جشنواره ترای اتلون امروز جمعه با حضور مسوولان محلی و استانی و بیش از ۴۰ ورزشکار، کادر فنی و اجرایی، هلال احمر، نیروی انتظامی، تیم پزشکی هیأت و ناجیان غریق توسط هیأت ترای اتلون شهرستان دزفول با همکاری و مساعدت بخشداری شهیون و دهیاری پامنار برگزار شد.

این جشنواره بدین شکل برگزار شد که ابتدا ورزشکاران در دریاچه دز به رقابت شنا پرداختند و سپس خارج از دریاچه دوی استقامت داشتند.

«ترای‌اتلون» یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه ورزش شنا، دوچرخه سواری و دویدن در پنج مرحله پی درپی در مسافت‌ها و محیط‌های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، منطقه انتقال اول، دوچرخه‌سواری، منطقه انتقال دوم و دویدن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار