دکتر حسن پور در همایش بسیج فعالان اقتصادی؛

بسیج وظیفه مین‌زدایی مسیر توسعه اقتصادی را دارد

وی نقش کنونی بسیج در حوزه اقتصاد را به‌مثابه بلندگویی برای تجار جهت انتقال مشکلات و چالش‌ها به بدنه دولت خواند و گفت: بسیج امروز وظیفه مین‌زدایی مسیر توسعه اقتصادی برای تجار و بخش خصوصی را برعهده دارد و سپاه و بسیج به‌عنوان پشتیبان تجار به‌عنوان سرداران اقتصادی کشور، نقش خود را ایفا می‌کند.
کد خبر: ۹۶۰۳۱۳۹
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرنگار سرویس اصناف خبرگزاری بسیج؛ در افتتاحیه این همایش، «غلامرضا حسن‌پور» رئیس بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و هیئت همراه با اشاره به اینکه حادثه سقوط بالگرد ضایعه‌ای دشوار برای کشور بود؛ اما وجود ولی‌فقیه و بیانات ارزشمندشان توانست جهانیان را از نظم در کشور متحیر سازد، اظهار داشت: شهید رئیسی تراز ریاست‌جمهوری را در کشور بالا برد و ایشان اولین‌بار برای تبلیغات انتخاباتی خود در اتاق بازرگانی حضور یافتند و این اهمیت اقتصاد و بازار را نشان می‌دهد، دید ایشان به بازار مبتنی بر اخلاق و اقتصاد اسلامی بود.

وی در ادامه افزود: امید است که در انتخابات هشتم تیرماه حضور حداکثری را از تمامی اصناف و نهادها داشته تا شاهد یک انتخابات کم‌نظیر در جمهوری اسلامی باشیم و امید است فرد منتخب بتواند راه شهید رئیسی را به‌خوبی ادامه دهد.

به گفته حسن‌پور، نتایج ریل‌گذاری که شهید جمهور در حوزه اقتصاد انجام داد بعدها مشخص می‌شود و امید است روح جملگی این شهیدان قرین رحمت قرار گیرد.

رئیس بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به این موضوع که یزد عالمان زیادی دارد و این مهم تا امروز ادامه یافته و در فعالان اقتصادی کنونی یزد نیز این ویژگی‌ها دیده می‌شود و یزد همواره در حوزه اقتصاد کشور پیشتاز بوده است، ادامه داد: یزد با حضور علمای بنام و تأثیرگذار در انقلاب، استانی خوشنام در سطح کشور است به‌عنوان‌مثال شهید صدوقی نه‌تنها متفکر و شخصی مؤثر در تاریخ انقلاب بلکه مغز متفکر در حوزه اقتصادی بود.

حسن پور با بیان اینکه ابلاغیه تشکیل بسیج تجار در سال 1396 امضا شد و این اولین جلسه ای است که پس از راه اندازی بسیج در تمامی اتاق های بازگانی کشور برگزار می شود، اظهار داشت: این همایش برای صورت گرفتن کار کارشناسی در استان یزد برگزار شده تا الگویی برای سایر بسیج اتاق های بازرگانی کشور باشد.

وی نقش کنونی بسیج در حوزه اقتصاد را به‌مثابه بلندگویی برای تجار جهت انتقال مشکلات و چالش‌ها به بدنه دولت خواند و گفت: بسیج امروز وظیفه مین‌زدایی مسیر توسعه اقتصادی برای تجار و بخش خصوصی را برعهده دارد و سپاه و بسیج به‌عنوان پشتیبان تجار به‌عنوان سرداران اقتصادی کشور، نقش خود را ایفا می‌کند.

حسن پور یکی از مهم ترین اقدامات اقتصادی بسیج را ورود به میدان برای رفع  مشکلات صنف طلا و جواهر دانست و بیان کرد: صنف طلا و جواهر با ابلاغ یک دستورالعمل دچار التهاب شده بود و بسیج با بررسی های لازم به این یقین رسید که دستورالعمل ابلاغی برای اقتصاد کشور مضر است و به همین دلیل است که تاکید داریم تصمیمات باید با مشورت اتحادیه ها گرفته شود و در این راستا به دنبال تغییر و اصلاح این دستورالعمل برآمدیم و به میدان وارد شدیم و این نقش بسیج است.

وی در ادامه عنوان کرد: در سند اعتلای ۱۰ساله بسیج که از جوانب و ابعاد مختلفی تشکیل شده است و بعد اقتصادی آن در وظیفه ماست رهبر انقلاب می‌فرمایند: «بسیج پاره تن مردم است و هیچگاه نباید مصالح مردم را فراموش کند.» این جمله ابتدایی رهبر در آغاز این سند است و بدین معناست که بسیج باید در ابعاد مختلف باید به وظایف خود واقف باشد و صلاح و خیر مردم را در اولویت قرار دهد، در این راستا بود که بسیج حتی با رخ‌دادن ضایعه تلخ شهادت شهید رئیسی از پای ننشست و به فعالیت خود ادامه داد.

حسن‌پور ادامه داد: شهید رئیسی در کارخانه‌ای در زنجان حضور یافت به نام «سرجین باف» که با مشکلات مهمی در حوزه تأمین تسهیلات مواجه شده بود برای خدمت‌رسانی و پیگیری دستورات شهید عزیز به این کارخانه مراجعه کردیم و با تلاش برای رفع این مشکلات کارخانه به چرخه تولید وارد شد و توانست 2 هزار فرصت شغلی نیز ایجاد کند.

وی در نهایت با بیان اینکه بنا بر حدیث نبوی، همه خیر زیر سایه شمشیر است و باز بودن بازارها و خدمت این قشر به مردم زور شمشیر رزمندگان کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: مردم به‌نظام خود اعتماد دارند و این اعتماد باید در حوزه اقتصاد نیز ایجاد شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار